آیا می‌توان فضای کاری را با پارتیشن اداری تغییر داد؟ این پر تکرارترین سوالی است که مدیران شرکت‌ها هنگام تغییر فضای کاری یا دکوراسیون از طراحان جویا می‌شوند. پارتیشن اداری یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر فضای محیط کار محسوب می‌شود و علاوه بر این، قیمت نسبتاً ارزانی هم در برابر سایر روش‌ها دارد. برای این که نتیجه خوبی به دست بیاورید باید با تمام پارتیشن‌های اداری به خوبی آشنا شوید و بدانید کدام مناسب محیط کاری شما است. حال در این مقاله قصد داریم شما خوانندگان گرامی را با انواع مختلف پارتیشن اداری مزایای آن به خوبی آشنا کنیم.

 

پارتیشن اداری

بیشتربدانید: اهمیت نورپردازیی در محیط‌هایی که با پارتیشن طراحی شده‌اند؟

پارتیشن اداری چیست؟

افراد و مدیران شرکت می‌توانند با خرید پارتیشن مورد نظر و مناسب برای دفتر کاری یک سالن یا فضایی زیبا و بزرگی را به بخش‌هایکوچک تقسیم کنند. این روش کمک می‌کند تا شرکت نیروی بسیاری را جذب کند و همچنین برای هر یک از کارکنان یک محیط جداگانه و خصوصی تعلق بگیرد تا بتوانند در محیطی آرام و بدون سرو صدا مشغول کار باشند. پارتیشن اداری به افزایش بهره وری در مشاغل نقش موثری دارد.

محصولات مرتبط: کتابخانه

معرفی انواع مدل‌های پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری تنوع بسیاری دارند و برای محیط کاری باید بهترین را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه به برخی از پر طرفدارترین نوع پارتیشن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • پارتیشن اداری شیشه‌ای: برای تغییر دادن فضای کاری یک مجموعه یا شرکت بهترین گزینه استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای است. یکی از مزیت‌های این پارتیشن عبور نور خورشید به محیط کاری است. البته برای سفارش می‌توانید پارتیشن شیشه‌ای مشبک را انتخاب کنید تا حریم خصوصی بدون آن که کارکنان احساس خستگی کنند به طور کامل حفظ شود.
  • پارتیشن‌های صلب: یکی از پارتیشن‌های دیگری که حریم خصوصی را در کار به ارمغان می‌آورد، پارتیشن صلب است. این پارتیشن بهترین گزینه برای دفترها بوده است؛ زیرا کارکنان نیاز به فضاهایی دارند تا کارکنان به خوبی تمرکز خود را حفظ کنند.
  • پارتیشن متحرک: اگر در برخی از شرکت‌ها توجه داشته باشید می‌بینید که پارتیشن‌های دفتر کار حالت جابجایی دارند. به این معنی است که زمانی از یک فضا و دکوراسیون خسته شده‌اید این امکان را به مشتری می‌دهد تا فضای جدیدی را ایجاد کند، یا اگر تصمیمی به تعویض دفتر کار دارید می‌توانید آن را همراه خود به دفتر کار جدید به آسانی حمل کنید.
  • پارتیشن آکوستیک: اگر محیط کاری شما پر از سرو صدا است می‌توانید از پارتیشن‌های آکوستیک استفاده کنید. این نوع پارتیشن‌ها در رنگ‌های مختلف و طرح‌های جذاب همانند تک لعابی، دو لعابی و صلب تولید و از طریق بازار و سایت فروشگاهی پویا چوب سورین به فروش می‌رسد. پارتیشن صلب استقامت بالایی داشته و همانند پارتیشن شیشه‌ای اجازه ورود نور خورشید به دفتر کار را می‌دهد. البته قائل ذکر است بدانید، برای خرید پارتیشن اداری باید دکوراسیون محیط کار را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید محیط را به لحاظ صوتی عایق بندی کنید.

محصولات مرتبط: پارتیشن اداری  

مزیت‌های استفاده از پارتیشن اداری

محیط‌های اداری که از پارتیشن‌های مختلف اداری برخوردار هستند، در واقع مزایای هم دارند که در ادامه به مزایای نصب پارتیشن اداری اشاره می‌کنیم.

  • قیمت مناسب: پارتیشن‌های اداری قیمتی مناسب و مقرون به صرفه‌ای نسبت به دیوارهای صلب دارند. یکی از قابلیت‌های پارتیشن، حمل و نقل آن به محیط کاری جدید است که می‌توان از آن به مدت چندین سال استفاده کرد.
  • پر استفاده بودن: تجمع افراد در یک اتاق کوچک بازدهی خوبی ندارد و به اندازه سرو صداهایی که ایجاد می‌شود، کارکنان دچار حواس پرتی خواهند شد. برای این که محیط کاری شما فضای دوستانه و صمیمی داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم از پارتیشن‌های اداری استفاده کنید.
  • برخورداری از ظاهری زیبا: برای این که محیط کاری دفتر جلوه زیبا و جذابی داشته باشد، کافیست از پارتیشن‌های اداری در طرح‌های مختلف استفاده کنید. این پارتیشن‌ها محیط کاری را حرفه‌ای و مدرن جلوه می‌دهد؛ همچنین قابلیت دیگر پارتیشن‌ها این است که می‌توانید نام دفتر یا برند شرکت را روی آن چاپ کنید.
  • حریم خصوصی: اگر در محیط کاری حریم خصوصی دارید با استفاده از پارتیشن‌های اداری می‌توانید به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی دفتر کمک کنید تا امکاناتی که محیط کار قبلاً از آن‌ها بی بهره بود را ایجاد کنید، همانند: اتاق استراحت و…
  • سبک وزن بودن: پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به دیگر پارتیشن‌ها از وزنی سبک برخوردار هستند و همچنین نور خورشید به راحتی از آن عبور می‌کند. علاوه بر این جا به جایی دفتر را برای کارکنان آسان کرده است.

 

مزیت پارتیشن های اداری

بیشتربدانید: جدیدترین مدل‌ های پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس

 

چگونه از فضای کاری پارتیشن‌های اداری، بیش‌ترین استفاده را ببریم؟

پیش از آن که به خرید پارتیشن اداری متناسب با محیط کاری اقدام کنید، اولین مرحله در نظر گرفتن محیط شرکت است. شما با توجه به ابعاد، دکوراسیون و سبک محیط کاری پارتیشنی را انتخاب کرده که تناسب خوبی با محیط داشته باشد. اگر دوست دارید نور خورشید به حریم خصوصی شما بتابد بهترین گزینه استفاده از پارتیشن‌هایی از نوع شیشه‌ای است. البته پارتیشن‌هایی که از متریال های مختلف ساخته شده‌اند با توجه به نیاز شخصی خریدار و ویژگی‌هایی که مد نظر دارند خریداری می‌شود.

خرید پارتیشن اداری

زمانی که قصد خرید پارتیشن اداری برای محیط کاری دارید، بعد از بررسی کیفیت محصول عواملی که باید به آن توجه کرد قیمت آن است. پارتیشن‌ها بر اساس نوع متریال، ابعاد، قابلیت‌هایی که دارند و…. با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت هم روی این موارد تأثیر بسزایی می‌گذارد. برای مثال شما نمی‌توانید دو محصول را با هم مقایسه کنید؛ زیرا هر یک از متریال‌های مختلف ساخته شده‌اند. در این بخش به معرفی فاکتورهایی می‌پردازیم که باعث متغیر شدن قیمت پارتیشن‌های اداری شده است.

  1. نوع متریال استفاده شده در پارتیشن‌های اداری
  2. هزینه نصب در هر نوع پارتیشن متغیر است.
  3. نوع طراحی و ابعاد پارتیشن در قیمت گذاری تأثیر بسیاری دارد.
  4. تک و دو جداره بودن شیشه پارتیشن
  5. برخورداری از یراق آلات روی پارتیشن اداری

محصولات مرتبط: فایل اداری  

سخن اخر

پارتیشن اداری یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر فضای محیط کار محسوب می‌شود و علاوه بر این، قیمت  ارزانی هم در برابر سایر روش‌ها دارد. هم چنین باعث می‌شود شرکت بتواند نیروی بیشتری را به کار جذب کند. پارتیشن‌های اداری تنوع بسیاری دارند و برای محیط کاری باید بهترین را انتخاب و خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر به سایت پویا چوب مراجعه نمایید.