نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از عناصر مهمی که در دکوراسیون داخلی محیط‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود نور نام دارد. برای ایجاد حال و هوای خوب و تاثیر بهتر محیط باید از یک نورپردازی مناسب استفاده نمود. اگر به صورت صحیح از نورپردازی استفاده کنید محیط شما تاثیر بیشتری خواهد داشت. وسایل روشنایی بکار رفته در محیط‌های گوناگون باید با دقت بسیار بالایی انتخاب شوند تا نورپردازی به بهترین نحو انجام گیرد. محیط هایی که با پارتیشن طراحی می‌شوند نیاز به نورپردازی دقیق‌تری دارند. با ما همراه شوید‌.

 

نورپردازی

بیشتربدانید:  آیا پارتیشن های اداری را می توان در استفاده خانگی نیز آورد؟

انواع نورپردازی

نورپردازی‌ها انواع مختلفی دارند. از انواع آنها می‌توان به نورپردازی محیطی و کلی، نورپردازی متمرکز، نورپردازی کاری، نورپردازی دکوراتیو، نور مخفی و غیره اشاره کرد. هر کدام از این نوع نورپردازی‌ها باید با توجه به محیط کاری شما انتخاب شوند. اگر بخواهید نورپردازی کلی را برای یک محیط در نظر بگیرید باید از جلوه‌های کلی فضا بهره مند شوید. نورپردازی متمرکز برای نشان دادن مکان‌های مهمی استفاده می‌شود تا بیشتر دیده شود. اگر بخواهید محیط شما جلوه بهتری داشته باشد باید از نورپردازی متمرکز استفاده نمایید. نورهای مخفی نیز برای زیباسازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. این که از چه رنگی برای نورپردازی محیط خود استفاده نماید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به محیط کاری و یا محیط داخلی منازل می‌توان از رنگ‌های گوناگون استفاده کرد. این روزها پارتیشن‌های بسیار متنوعی در مکان‌های گوناگون استفاده می‌شود. هر کدام از پارتیشن‌ها مستعد نورپردازی‌های متفاوتی هستند.

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی تاثیرات زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. مدیریت رنگ یکی از مهمترین تاثیرات نورپردازی در دکوراسیون داخلی است. استفاده از نورهای تیره باعث میشود که فضای شما کوچک‌تر دیده شود. اگر بخواهید یک فضا را بزرگتر جلوه دهید باید از رنگ‌های روشن استفاده نمایید. رنگ‌های روشن موجب می‌شود که فضای شما بزرگتر و با حجم بالا دیده شود. اینکه از کدام وسایل روشنایی نیز برای بزرگ کردن محیط خود استفاده نماید نیز اهمیت زیادی دارد. اگر بخواهید نورپردازی را برای زیبا سازی محیط خود استفاده نمایید می‌توانید از نورپردازی جهت دار استفاده کنید. این نوع نورپردازی نیز برای نمایش برخی از وسایل تزیینی کاربرد دارد. اگر نورپردازی محیط داخلی شما با هدف انجام گیرد نیز موجب جلوه بهتر محیط کاری و یا منزل شما خواهد بود. گاهی اوقات می‌توان با استفاده از نور طبیعی فضای بهتری را ایجاد نمود. اگر محیط شما امکان استفاده از نور طبیعی را دارد حتما از آن نیز بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط: پارتیشن چوبی اداری

چرا محیط‌های دارای پارتیشن باید با دقت زیادی نورپردازی شوند؟

دقت در نورپردازی برای هر محیطی از واجبات است. اگر نورها به خوبی با یکدیگ ترکیب نشوند هم ظاهر نامناسبی به محیط می‌بخشند و هم نور کافی در محیط به وجود نخواهد آمد. نورها توسط وسایل روشن کننده متنوعی در محیط به وجود می‌آیند. انتخاب وسایل روشنایی هم باید با دقت بسیار بالا انجام شود. از آنجایی که این روزها محیط‌های مختلف با پارتیشن‌های بسیار متنوعی طراحی می‌شوند؛ اگر بخواهیم این پارتیشن‌ها را بهتر به نمایش بگذاریم باید از یک نورپردازی دقیق استفاده نماییم. نورپردازی در پارتیشن‌های مختلف باید با استفاده از ابزار لازم و تجربه بالا انجام شود. اگر شما بخواهید در محیط خود تاثیر زیادی بر حال و هوا و اتمسفر فضای داخلی نیز داشته باشید باید از نور و روشنایی استفاده نمایید. این روزها شرکت‌های زیادی برای طراحی نورپردازی وجود دارند. بهره‌مند شدن از طراحی های منحصر به فرد این شرکت‌هامی‌توانند موجب نورپردازی بهتر در پارتیشن شما باشند.

نورپردازی با توجه به ابعاد

نورپردازی باید با توجه به ابعاد یک محیط در نظر گرفته شود. اگر بخواهد از نور بسیار زیاد در یک محیط کوچک استفاده نمایید موجب اذیت و آزار چشم خود و دیگر افراد خواهید شد. برای اینکه بدانید چه مقدار ولتاژ برای یک محیط مناسب است باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. گاهی اوقات برخی از محیط‌ها از نور طبیعی بهره‌مند شده و برای روشن کردن آنها نیازی به وسایل روشنایی بسیار زیاد وجود ندارد. در این زمان میتوان از وسایل روشنایی کمتر استفاده کرد. اینکه وسایل روشنایی در کدام قسمت از محیط قرار گیرند نیز اهمیت دارد. تمامی این نکات باید رعایت شوند تا پارتیشن بهتری به نمایش گذاشت.

 

نورپردازی باتوجه به ابعاد

بیشتر بدانید:  مزایای استفاده از پارتیشن اداری

نورپردازی با رنگ‌های متنوع

بهتر است نورپردازی یک محیط که پارتیشن خاصی دارد با رنگ‌های مختلف و متنوع انجام شود. برای مثال می‌توان از رنگ نور زرد و سفید به صورت تلفیقی و یک در میان استفاده کرد. این کار باعث می‌شود که فضای محیط یکنواخت تر نمایان شود. نورهای سفید و زرد برای سلامت چشم انسان نیز مفید بوده و محیط بهتری برای شما ایجاد خواهد شد .محیط‌هایی که دارای وسایل تزیینی هستند هم مستعد نور رنگی هستند. نورهای رنگی زیبایی خاصی داشته و در گوشه و کناره یک محیط مناسب هستند. پارتیشن اداری و یا پارتیشن‌های داخلی منزل هر چه ساده‌تر باشند طراحی نورپردازی بهتری دارند.

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری

پویا چوب سورین

مجموعه ما با سابقه طولانی مدتی که دارد می‌تواند انواع پارتیشن اداری را برای شما طراحی و تولید نماید. برای نمایش بهتر پارتیشن باید از این نورپردازی دقیق‌تر استفاده نمایید. شما می‌توانید از مشاوران ما کمک گرفته و از یک مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. همکاران ما مشاوره لازم را برای طراحی بهتری نورپردازی در پارتیشن‌های مختلف شما ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید نمایش بهتری در محیط خود جلوه دهید از خدمات خاص مجموعه ما بهره‌مند شوید. پویا چوب سورین به صورت آنلاین نیز در خدمت شماست. با مراجعه به سایت ما از خدمات ما مطلع شده و با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا متوجه شدید که نورپردازی در محیط‌هایی که از پارتیشن برخوردار هستند اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نورپردازی بهتر یک محیط باید از وسایل روشنایی بهتر استفاده کرد. رنگ نور نیز از نکات قابل تامل و مهم برای نورپردازی محیط‌های گوناگون است. اگر بخواهید نورپردازی محیط خود را به صورت دقیق انجام دهید باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مجموعه پویا چوبسورین خدمات متنوعی در زمینه‌های گوناگون به شما ارائه می‌دهد. جهت اطلاعات بیشتر با مجموعه ما تماس بگیرید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.