اگر به دنبال عوض کردن و به وجود آوردن محیطی جدید در خانه هستید، می‌توانید از دو راه متفاوت استفاده کنید. این دو راه ساختن دیوار یا قرار دادن پارتیشن در محیط خانه است. استفاده از پارتیشن، مزایای زیادی چون کم هزینه بودن و امکان تغییر جا دارد. پارتیشن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب کنند. در صورتی که قصد جابه جا کردن پارتیشن را ندارید، می‌توانید نمونه ثابت آن را تهیه کنید؛ همچنین رنج قیمتی پارتیشن‌های خانگی به دلیل تنوع جنس متفاوت است. پارتیشن‌های اداری بیشتر مورد استفاده در محل کار و مناسب فضاهای کوچک هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع پارتیشن در ادامه همراه ما باشید.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP9

پارتیشن منزل

پارتیشن خانگی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، برای تفکیک محیط خانه می‌توان از پارتیشن استفاده کرد. در صورتی که قصد جداسازی فضای اتاق پذیرایی را دارید، یکی از راه‌های پیش روی شما پارتیشن است. به وسیله پارتیشن، میز ناهارخوری را از هال جدا کنید. راه دیگری که می‌توان استفاده کرد، ساخت دیوار است. دیوار هزینه زیادی دارد و نمی‌توان آن را جابه‌جا کرد؛ همچنین در هنگام ساخت دیوار به دلیل بنایی محیط خانه دچار آشفتگی می‌شود. دیوار باید توسط متخصص بنا گردد. تمامی دلایلی که ذکر شد، به عنوان معایب ساخت دیوار شمرده می‌شود. انواع مختلف پارتیشن‌ها شامل چوبی، فلزی و توری دست خریدار را در هنگام انتخاب باز می‌گذارد.

“برای مطالعه بیشتر : نحوه ی نصب پارتیشن های اداری

چرا بهتر است از پارتیشن در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

با استفاده از پارتیشن، دیزاین داخلی را به راحتی عوض کنید. امکان ساخت دکوراسیون‌های مختلف و متفاوت با پارتیشن فراهم می‌شود. یکی دیگر از علل استفاده از پارتیشن، زیباسازی فضا است. این مدل از پارتیشن‌ها اغلب دارای پوشانندگی کمتر و زیبایی بیشتری هستند. استفاده از پارتیشن نسبت به ساخت دیوار و دیگر راه‌های جداسازی مکان و فضا ارجحیت دارد. پارتیشن نسبت به دیوار بسیار زیبا و خوش ساخت‌تر است. اگر قصد طراحی یک دکوراسیون جدید را دارید، پارتیشن قبلی خود را بفروشید و سپس اقدام به خرید پارتیشنی جدید متناسب با دیزاین خود کنید.

هر جنس از پارتیشن‌ها بیشتر در محلی مخصوص مورد استفاده است. به عنوان مثال پارتیشن چوبی اغلب مناسب استفاده در اتاق‌خواب است؛ همچنین هر جنس نیازمند رعایت نکته‌ای خاص است. به طور مثال پارتیشن چوبی در مکان‌های بدون رطوبت و خشک کاربرد دارد و نباید در محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار گیرد.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای اداری مدل PP15

کاربرد پارتیشن‌ های خانگی

پارتیشن‌ها در مکان‌های مختلفی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله موارد استفاده پارتیشن می‌توان به فضای ورودی، در اتاق پذیرایی و اتاق‌های بزرگ اشاره کرد. پارتیشن در معنای لغوی به معنای جدا کننده است. کاربرد پارتیشن با معنی لغوی آن یکسان است. پارتیشن‌ها به منظور جداسازی اجزای خانه به جای دیوار به کار می‌روند. یکی از دلایلی که استفاده از پارتیشن نسبت به دیوار ارجیحت دارد، عبور نور توسط پارتیشن است.

“برای مطالعه ی بیشتر : اهمیت متریال در ساخت پارتیشن ها “

پارتیشن خانگی

انواع پارتیشن خانگی

پارتیشن‌های خانگی در دو مدل پارتیشن خانگی ثابت و پارتیشن خانگی متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند. پارتیشن‌ها از موادی چون چوب، شیشه، قفسه و گیاهان تشکیل می‌گردند. در قدم اول برای خرید پارتیشن باید سلیقه خود را در نظر بگیرید. سپس با توجه به دیزاین خود نیز می‌توانید یک مدل را انتخاب کنید. پارتیشن‌های ثابت پس از نصب، قابلیت جابه‌جایی ندارند. در هنگام نصب این مدل به پارتیشن پیچ و مهره می‌بندند.

اتصال پیچ و مهره‌ها با توجه به ارتفاع پارتیشن انجام می‌شود. در صورتی که ارتفاع پارتیشن کم باشد، تنها آن را به زمین اتصال می‌دهند و در صورتی که ارتفاع پارتیشن زیاد باشد، اتصال به سقف نیاز است. پارتیشن‌های متحرک را با نام پاراوان نیز می‌شناسند. برعکس انواع ثابت، این مدل در ابعاد مشخص ساخته می‌شوند و سپس به فروش می‌رسند.

جنس پارتیشن‌های خانگی یکی دیگر از انواع دسته‌بندی آن‌ها به شمار می‌رود. به‌عنوان‌ مثال پارتیشن‌های چوبی بسیار مناسب استفاده در هال و اتاق خواب هستند و مخصوص دیزاین‌های چوبی به شمار می‌روند. یکی دیگر از مدل‌های پارتیشن خانگی که محبوبیت بالایی نیز دارد، پارتیشن ام‌دی‌اف است. این مدل طول عمر و مقاومت بسیار بالایی دارد؛ همچنین در خانه‌ها در آب‌وهوای مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال ایجاد عایق صوتی برای خانه هستید، استفاده از این مدل بسیار مناسب شما است. یکی دیگر از انواع پارتیشن‌ها که به منظور زیبایی محیط مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، پارتیشن به صورت قفسه باز است. این مدل از پارتیشن برای محیط‌هایی با کمبود جا مورد مناسب است.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP8

سخن پایانی

یکی از نکات مهم در هنگام تهیه پارتیشن، خرید از سایت‌های معتبر مانند پویا چوب سورین است. با خرید از این سایت از مزایای آن مانند مشاوره آنلاین رایگان، قیمت مناسب محصولات، ارسال محصولات در کمترین زمان ممکن و پشتیبانی خوب و قوی بهره خواهید برد. این سایت انواع محصولات مختلف مانند پارتیشن، میز، قفسه و دیگر لوازم مورد نیاز را برای فروش دارد. حتما از محصولات این سایت دیدن فرمایید.