در خیلی از ادارات و شرکت‌ها، مدیران از صندلی‌های اداری با رویه چرمی استفاده می‌کنند؛ چون هم زیبا هستند و هم استفاده از آنها راحت است. این صندلی‌ها جلوه خاصی به دکوراسیون محیط کاری شما می‌بخشند و فضا را لوکس نشان می‌دهند. صندلی‌های اداری چرمی نسبت به جنس‌های دیگر دیرتر کثیف یا لک می‌شوند و به علت برخوردار بودن از شکوه و جلوه زیبا طرفداران زیادی دارند. اگر شما هم در محیط کار خود از این صندلی‌ها استفاده می‌کنید، مطلب امروز ما می‌تواند برای شما مفید باشد؛ چرا که قصد داریم در مورد نحوه تمیز کردن رویه چرم صندلی‌های اداری صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

محصولات مرتبط : صندلی کنفرانس مدل PC1

مراحل تمیز کردن صندلی اداری رویه چرمی

نحوه مراقبت اصولی از صندلی‌ اداری رویه چرمی

با همه مزایایی که رویه چرمی در صندلی‌های اداری دارند اما اگر از آنها خوب مراقبت نشود، دوام و طول عمر آنها کم می‌شود. اگر در مراقبت از آنها مواردی را رعایت نکنیم به زودی ترک خورده و خط و خش پیدا می‌کنند و رویه چرمی نابود می‌شود.‌ ما در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم تا با توجه به آنها طول عمر صندلی اداری رویه چرمی را افزایش دهید. اقداماتی که لازم است انجام دهید شامل موارد زیر می‌شود که عبارتند از:

صندلی‌ ها را از نور خورشید دور نگه دارید.

از آنجا که قرار دادن صندلی چرم در مقابل نور خورشید می‌تواند روی بافت آن تاثیر بگذارد و آن را از بین ببرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم صندلی چرم را دور از نور خورشید و در سایه قرار دهید چرا که نور و حرارت خورشید به مرور روی شکل و شمایل و دسته و پایه آن تاثیر منفی می‌گذارد و آن را خشک و شکننده می‌کند.

محصولات مرتبط : صندلی کنفرانس مدل PC10

از نشستن گرد‌ وغبار روی صندلی اداری جلوگیری کنید.

وقتی روی صندلی چرم، گردو‌خاک بنشیند در بلند مدت آسیب می‌بیند و رنگ چرم کمرنگ می‌شود. برای دوری از این مشکل، هر دو هفته یکبار گردو‌خاک را با برس یا دستمال به آرامی تمیز کنید.

برای تثبیت رنگ چرم از اسپری براق کننده چرم استفاده کنید.

اگر بعد از مدتی استفاده از این صندلی‌ها متوجه شدید کمرنگ شده‌اند، می‌توانید از اسپری براق‌کننده کمک بگیرید. بهتر است هر ۶ یا ۱۲ ماه یکبار از این اسپری‌ها استفاده کنید. این اسپری‌ها انواع مختلفی دارند و شما باید از اسپری مناسب با چرم استفاده کنید و به دستور استفاده از آنها که روی آنها درج شده است عمل کنید.

“بیشتر بخوانید : پارتیشن های آلومینیومی

از آب یا موادی که مناسب چرم نیستند استفاده نکنید.

اگر مقدار زیادی آب روی چرم بریزد، چرم خراب شده و رنگ آن تغییر می‌کند یا کپک می‌زند؛ بنابراین مواظب باشید که روی چرم آب نریزید.

نحوه مراقبت اصولی از صندلی_ اداری رویه چرمی

“بیشتر بخوانید : نحوه ی نصب پارتیشن های اداری

مراحل تمیز کردن صندلی اداری رویه چرمی

بهتر است برای تمیز کردن صندلی اداری رویه چرم، طبق مراحلی که در زیر می‌آوریم انجام دهید عمل کنید که به قرار زیر هستند:

مرحله اول

در مرحله اول باید هر گونه آلودگی و آشغال‌های ریز و درشت را با جارو برقی تمیز کنید؛ سپس با دستمال گردگیری کرده و با دستمالی که به آب و صابون مرطوب شده رویه چرم را تمیز کنید.

محصولات مرتبط : صندلی کنفرانس مدل PC11

مرحله دوم

در این مرحله از محلول‌های خانگی یا مواد شوینده مناسب استفاده می‌شود.‌ یکی از محلول‌های خانگی مناسب برای چرم اسپری محلول آب، آب‌لیمو و جوش شیرین است. محلول دیگری که می‌توانید استفاده کنید محلول جوشیده آب و سرکه سفید خنک شده یا آب و صابون است. این محلول‌ها را به پارچه‌ای آغشته کرده و روی چرم بکشید و در پایان با پارچه نرمی، سطح چرم صندلی را خشک کنید.

مرحله سوم

در این مرحله لکه زدایی انجام می‌شود. ممکن است سطح چرم لک چربی، جوهر و… باشد. برای پاک کردن لکه چربی حاصل از مواد غذایی، مواد روغنی یا آرایشی می‌توان از پودر بچه یا آرد ذرت یا جوش شیرین کمک گرفت. برای پاک کردن لک چای، قهوه و… باید قبل از خشک کردن در مرحله دوم اقدام به پاک کردن لک کرد. برای از بین بردن لک جوهر از پنبه آغشته به الکل استفاده کرده و سپس آن را با پارچه نرمی خشک کنید.

محصولات مرتبط : صندلی کنفرانس مدل PC2

مرحله چهارم

مرحله آخر براق کردن صندلی‌هاست که با استفاده از واکس‌ها یا محلول‌های خانگی انجام می‌شود. در هنگام استفاده از واکس باید دقت کنید که از لحاظ رنگ و جنس مناسب چرم صندلی باشد. برای تهیه محلول خانگی می‌توانید سرکه سفید و روغن چای یا روغن لیمو را به خوبی با هم مخلوط کنید و با دستمال روی سطح چرم بزنید. بعد از گذشت چند ساعت با دستمال نرمی، آنها را خشک کنید.

سخن پایانی

همان‌گونه که در بیشتر ادارات و شرکت‌ها مشاهده می‌کنیم از صندلی‌های اداری با رویه چرم استفاده می‌شود. برای اینکه این نوع از صندلی‌ها طول عمر بالاتری داشته باشند باید نکاتی را رعایت کرد که در مطلب امروز به آنها اشاره کردیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پویا چوب سورین مراجعه کنید و اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید می‌توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.