در هر محیط کار و اداره ای طراحی دو اتاق از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ یکی اتاق کنفرانس و دیگری اتاق مدیریت. چیدمان هر کدام از این اتاقها به تنهایی می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری ها، اداره شرکت و قراردادها و خدمات جدید با مشتریان باشد. در این مقاله به شما در انتخاب بهترین چیدمان اتاق کنفرانس با توجه به بودجه و تجهیزاتی که در اختیار دارید کمک خواهیم کرد.

چرا چیدمان اتاق کنفرانس اهمیت دارد؟

دو نکته مهم در رابطه با اصول طراحی اتاق کنفرانس وجود دارد که همین دو اصل نشانگر اهمیت چیدمان اتاق کنفرانس است:

  1. اتاق کنفرانس فضایی است که برای برقراری ارتباط بین کارمندان یک مجموعه و تعیین برنامه های آن شرکت و یا برقراری ارتباط بین کارمندان و مشتریان است که چیدمان آن به بهترین نحو ممکن و با توجه به دکوراسیون کلی اداره اهمیت فراوانی دارد.
  2. هر چند بسیاری از محیط های اداری در حال تبدیل به محیط کاری دوستانه هستند، اما هنوز هم اصول طراحی اتاق کنفرانس و رعایت نظم این اتاق مثل قبل حائز اهمیت است. در این اتاق جلسات فراوانی بین کارمندان، مشتریان، تبادل اطلاعات، برنامه ریزی و … برای کارها انجام می شود و انتخاب بهترین وسایل از جمله میز کنفرانس، صندلی کنفرانس، وسایل الکترونیکی و… با توجه به بودجه اهمیت زیادی دارد.
کمد های اداری

چیدمان منعطف اتاق کنفرانس بهتر است یا چیدمان ثابت؟

در ابتدا باید گفت منظور از چیدمان ثابت، اتاقی است که کوچک یا بزرگ برای فضای اتاق کنفرانس در نظر گرفته شده و با استفاده از تجهیزات مختلفی که مهم ترین آنها میز و صندلی کنفرانس هستند قابلیت استفاده برای جلسات مختلف را دارد. نقطه مقابل این اتاق فضای اتاق کنفرانس منعطف یا متغیر است که با کمک پارتیشن شیشه ای اداری یا پارتیشن چوبی ابعاد آن را تغییر میدهند. حال نقاط قوت و ضعف هر کدام از این اتاق ها شامل :

  • اتاق کنفرانس های ثابتی که از فضای بزرگی برای جلسات استفاده می کنند، اگرچه از بابت تعداد نفرات و فضا مشکلی احساس نمی کنند اما اتاق های بزرگ برای جلسات فردی یا طوفان های فکری مشکل ایجاد می کنند و به نحوی اتلاف منبع به شمار می روند.
  • در اتاق های کنفرانس منعطف اگر چه می توان با کمک پارتیشن فضا را به هر شکلی تقسیم بندی کرد، اما بحث صدا و آکوستیک بودن دیورارها را نمی توان توجیه نمود.
کمد های اداری

بهترین میز کنفرانس برای دکوراسیون اتاق کنفرانس

میز کنفرانس اشکال متفاوتی دارد و