مدرن یکی از عناصر بسیار تأثیرگذار در دکوراسیون محیط‌های اداری محسوب می‌شود. با وجود این نوع پارتیشن‌ها می‌توان فضاهای مختلف را جدا کرد و هر بخش از محیط کار را برای فعالیت خاصی در نظر گرفت. دیوارهای کاذب در کنار کاربرد بسیار زیادی که دارند، ظاهر بسیار مدرن و جذابی را در محیط کار ایجاد می‌کنند. با وجود این جداکننده‌ها حریم خصوصی کارکنان حفظ می‌شود. امروزه در طراحی محیط‌های کاری کم‌تر از دیوار و در استفاده می‌شود؛ زیرا با وجود پارتیشن‌های اداری به‌ راحتی می‌توان تقسیم‌بندی انجام داد و فضاهای مختلف را از یکدیگر تفکیک کرد. جهت آشنایی بیشتر با پارتیشن اداری مدرن در ادامه همراه ما باشید.

پارتیشن اداری چیست؟

همان‌طور که گفته شد پارتیشن اداری به‌  عنوان یک دیواره پیش ساخته برای جداسازی فضاهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود پارتیشن‌ها دیگر نیازی به‌ در و دیوار نخواهد بود و به‌ راحتی می‌توان قسمت‌های موردنظر را از یکدیگر تفکیک کرد و به کمک آن در محیط‌های اداری برای هر کدام از کارکنان یک حریم خصوصی و اتاق کار به وجود آورد. امروزه از پارتیشن اداری مدرن برای فضاهای داخلی محیط کار استفاده می‌شود که در کنار جداسازی، ظاهری زیبا و مدرن به محیط می‌بخشد.

این نوع پارتیشن‌های اداری برای طراحی‌های مدرن با طرح‌های خاص در نظر گرفته می‌شوند. با وجود آن‌ها می‌توان یک دکوراسیون منحصربه‌فرد ایجاد کرد. پارتیشن‌های اداری مدرن فقط به مدل‌های شیشه‌ای و آلومینیومی محدود نمی‌شوند، بلکه با جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند تا شما بتوانید با توجه به دکوراسیون داخلی و وسایل موجود در محیط انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه ما پارتیشن اداری مدرن با اجناس مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

پارتیشن اداری مدرن

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری مدل PP16

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن‌های دوجداره می‌توانند از جنس MDF یا شیشه باشند که ارتفاع آن‌ها بسته به درخواست مشتری در نظر گرفته می‌شود. این نوع پارتیشن‌ها برای محیط‌های اداری گزینه بسیار مناسبی هستند؛ زیرا عایق صوتی بوده و می‌توان کابل‌ها و سیم‌ها را از بین آن‌ها عبور داد. معمولاً برای پارتیشن‌های دوجداره‌ای که ترکیبی از شیشه وMDF  هستند از پرده کرکره‌ای استفاده می‌شود که دید اتاق را کامل پوشش دهد. لازم به ذکر است که در ساخت پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای از سکوریت استفاده می‌کنند و ضخامت بالایی دارد.

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن‌های اداری تک جداره از یک جداره شیشه یاMDF  ساخته می‌شوند که یکی از مزیت‌های آن نسبت‌ به پارتیشن‌های دوجداره قیمت پایین‌تر است. مزیت بعدی آن جداسازی فضاها و بخش‌های مختلف است. لازم به ذکر است که نوع دیوار کاذب مانند پارتیشن‌های دوجداره عایق خوبی برای صدا نخواهد بود.

پارتیشن اداری مدرنMDF

در ساخت پارتیشن‌های اداری مدرن MDF از یک قاب با جنسMDF استفاده می‌شود که قابلیت انتخاب رنگ و روکش با توجه به طراحی داخلی دارد. این نوع پارتیشن بسیار آسان ساخته می‌شود و وزن خیلی کمی دارد. مقاومت پارتیشن‌هایMDF  در برابر سایش، پوسیدگی و قارچ بسیار بالا است؛ بنابراین در هر فضایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

پارتیشن اداری مدرن

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری PP22

پارتیشن‌ اداری مدرن آلومینیومی

نوع دیگری از جداکننده‌ها اداری، پارتیشن آلومینیومی است که جنس قاب آن از آلومینیوم بوده و به‌ راحتی با انواع دیگر مثل شیشه سکوریت ساده،MDF  وکرکره ترکیب می‌شود و می‌تواند زیبایی بسیار زیادی را در فضاهای کاری ایجاد کند.

پارتیشن تمام شیشه‌ایی افریم لس

پارتیشن تمام شیشه‌ای یا فریم لس نوع دیگری از پارتیشن‌های مدرن شیشه‌ای هستند. این نوع پارتیشن‌ها کاربرد بسیار فراوانی دارند و در ساخت آن‌ها از پروفیل استفاده می‌شود. در این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای مدرن اداری پروفیل‌ها فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند؛ به‌ همین خاطر فضای بیشتری در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد. این نوع پارتیشن‌ها وضوح، دید و شفافیت بیشتری نسبت‌ به سایر مدل‌های پارتیشن اداری مدرن دارند.

نصب پارتیشن اداری

برای نصب پارتیشن‌های اداری مدرن ابتدا لازم است ریل‌ها، قیدها و ستون‌ها در جای مناسبی محکم شوند و سپس درب، دیواره‌ها و پنجره‌ها به پارتیشن متصل گردند. پس‌ از آن‌ که پشت درب‌ها نصب شدند، باید نصب و اتصال سازه به زمین صورت گیرد. توصیه می‌شود اتصال ابتدا از قسمت پایین شروع شود تا اگر لازم بود مشکلاتی مثل شیب زمین برطرف شود و سپس سازه به‌ صورت محکم قرار بگیرد.

قیمت پارتیشن اداری

موارد مختلفی در تعیین قیمت انواع پارتیشن اداری مدرن نقش دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها متراژ است. متراژ با توجه به فضای مورد نظر شما تعیین می‌شود و تأثیر زیادی در قیمت دارد. مورد بعدی جنس پارتیشن و مقدار یراق آلات استفاده‌ شده در آن است که تعیین‌ کننده قیمت نهایی هستند.

به عنوان مثال اگر جنس پارتیشن‌ها از چوب باشد، نوع چوب به‌ کار رفته در ساخت آن نیز در قیمت‌ گذاری تأثیر دارد. البته لازم به ذکر است که پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌ صورت تک جداره یا دو جداره تولید می‌شوند که قیمت آن دو نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. مورد بعدی که نقش بسزایی در قیمت پارتیشن‌های اداری مدرن دارد، متحرک و ثابت بودن آن‌ها است که با توجه به سلیقه و نیازمشتری قابل اجرا خواهد بود.

پارتیشن اداری مدرن

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری PP21

سوالات متداول

ممکن است در هنگام خرید و سفارش پارتیشن اداری مدرن برخی سوالات در ذهن شما به وجود آید که در این بخش ما پاسخ آن‌ها را خواهیم داد:

  • فایده نصب پارتیشن اداری مدرن چیست؟

با وجود دیوار کاذب دیگر لازم نیست از دیوار و درب برای جداسازی فضاهای مختلف استفاده کنید؛ زیرا این نوع دیواره‌های جدا کننده با استفاده از فلز، چوب، شیشه و غیره به‌ راحتی می‌توانند بار زیادی را تحمل کنند و فضاهای مختلف را بدون پشتیبانی اضافی جدا نمایند.

  • پارتیشن جداکننده چه انواعی دارد؟

پارتیشن‌های جدا کننده یا مدرن برای فضاهای اداری براساس ظرفیت تحمل بار به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱. پارتیشن جداکننده غیر باربر که نمی‌تواند بار ساختمان را تحمل کند و برای پایداری خود نیاز به پشتیبانی خواهد داشت.

۲. پارتیشن جداکننده باربر که از نوع دیوار جداکننده بوده و می‌تواند بار ساختمان را تحمل کند و در واقع بار وارده از سقف به کف را توزیع خواهدکرد.

  • ضخامت پارتیشن اداری چقدر است؟

ضخامت دیواره جدا سازنده با توجه به متریالی که در ساخت آن استفاده می‌شود، تعیین خواهد شد. برای پارتیشن‌های مدرن شیشه‌ای ضخامت ۱۰ سانتی‌متر و برای سایر مصالح مانند چوب و آلومینیوم از ۵ سانتی‌متر تا ۱۵ سانتی‌متر می‌توان در نظر گرفت.

سخن پایانی

در هنگام خرید و انتخاب پارتیشن اداری مدرن با تنوع بسیار زیادی از طرح‌ها و جنس‌های مختلف مواجه می‌شوید که ممکن است کمی خرید را برای شما سخت کند. پیشنهاد می‌کنیم این کار را به یک طراح حرفه‌ای بسپارید تا برای انجام این پروژه در کنار شما باشد و بتواند یک فضای عالی متناسب با سایر وسایل موجود در محیط طراحی نماید و به شما تحویل دهد. برای مشاوره پیش از خرید و اطلاع از جزئیات پارتیشن اداری مدرن می‌توانید با کارشناسان مجموعه پویا چوب سورین در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.