پارتیشن یک ابزار کارآمد برای تقسیم‌بندی فضا است که نیاز به نگهداری و در مواردی تعمیر دارد. اگر پارتیشن با بهترین متریال و به کمک نیروی مجرب و ماهر نصب شود قطعا طول عمر زیادی خواهد داشت و در مدت کوتاهی به تعمیر نیاز ندارد. هر کسی توانایی و تخصص تعمیر پارتیشن‌های اداری را ندارد؛ از این رو شما برای تعمیر باید با سایت پویاچوب سورین تماس بگیرید، چون پرسنل مجرب و متخصص این مجموعه کار تعمیر و رگلاژ را به صورت کاملا اصولی انجام می‌دهند. تعمیر پارتیشن‌ها بستگی به مدل و جنس آنها دارد. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

بیشتربدانید: آیا شیشه‌های به کار رفته در پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره هستند؟

 

علت خرابی پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن‌های اداری مدام در حال استفاده هستند به دلیل اینکه در ادارات رفت‌ و آمد زیاد است؛ به همین دلیل نیاز به سرویس دهی دارند تا اگر مشکل کوچکی برای آنها ایجاد شده به راحتی برطرف شود. یراق‌آلات مهمترین اجزای پارتیشن هستند که در بیشتر موارد دچار خرابی یا حتی شکستگی می‌شوند که در چنین شرایط عملکرد پارتیشن مختل شده و اگر دارای درب و پنجره است به راحتی باز و بسته نمی‌شود. یراق‌آلات به صورت کاملا ایمن تعمیر می‌شوند تا بتوان مجدد از آنها استفاده کرد. اگر دچار شکستگی شده‌اند حتما باید تعویض شوند.

برای تعمیر پارتیشن‌های اداری بسته به مدل و جنس آنها روش‌های مختلفی برای تعمیر وجود دارد. علت دیگری که باعث خرابی پارتیشن می‌شود استفاده نادرست از آن است. اگر درب‌های پارتیشن به درستی استفاده نشوند ممکن است آسیب‌های زیادی به سایر قسمت‌های آن وارد شود. ساختار خاص و پیچیده‌ای که پارتیشن اداری دارد باعث شده تا تعمیر آن نیاز به مهارت و تخصص داشته باشد. دلیل خرابی پارتیشن بکار بردن مواد اولیه بی‌کیفیت در ساختار آن است به طوری که بدنه پارتیشن پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهد‌.

محصولات مرتبط: پارتیشن چوبی مدل PP10

نحوه تعمیر انواع پارتیشن اداری

برای تعمیر پارتیشن اداری باید ابتدا مشکل را عیب‌یابی کرد تا بتوان آن را به صورت ریشه‌ای برطرف ساخت. چون پارتیشن‌ها به صورت کاملا اصولی طراحی و ساخته می‌شوند تعمیر آنها هم باید با بهترین متریال و به صورت کاملا اصولی انجام شود. ساختار اغلب پارتیشن‌ها ساده است؛ به همین دلیل تعمیر آنها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. نحوه تعمیر به این صورت است که ابتدا تعمیرکار عیب و مشکل را مشخص می‌کند و سپس آن را بررسی و قطعه خراب را از پارتیشن جدا می‌کند تا یک قطعه سالم را جایگزین آن کند. تمام قسمت‌های پارتیشن از هم جدا هستند که این موضوع تعمیر را راحت‌تر می‌کند.

پارتیشن‌ها جنس‌های مختلف دارند که شما در زمان تعمیر باید به جنس توجه زیادی کنید. پارتیشن‌های چوبی که از ام دی اف ساخته شده‌اند فریم‌بندی چوبی دارند که برای تعمیر آنها شما نیاز به همین متریال دارید. اگر رنگ پارتیشن رفته باشد می‌توانید مجدد با رنگ آن را پوشش دهید. پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل ظریف و حساس بودن بیشتر در خطر هستند و نیاز به تعمیر دارند. ترکیب شدن شیشه و چوب با هم باعث شده تا تعمیر آنها کمی پیچیده‌تر شود. هر قسمت که دچار مشکل شده باشد به صورت مجزا تعمیر می‌شود.

امکان تعمیر پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی هم وجود دارد. این مدل کاملا منعطف بودن و در زمان خراب شدن بخش‌های پارتیشن می‌توان مجدد آن را تعمیر و بازسازی کرد. پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی دارای شیشه‌های دوجداره و تک جداره و به صورت مات و شفاف بوده که اگر دچار شکستگی شوند می‌توان برای تعمیر آنها را از فریم آلومینیومی جدا و شیشه جدیدی را جایگزین آن کرد. برای تعمیر هر کدام از پارتیشن‌های بالا روشی خاص به کار گرفته می‌شود تا کار نهایی ایمنی لازم را داشته باشد.

محصولات مرتبط:پارتیشن شیشه ای PP12

مراحل تعمیر پارتیشن اداری

تعمیر پارتیشن اداری مراحل خاص خود را دارد. اولین مرحله برای تعمیر انتخاب تعمیرکار فنی و باتجربه است که بتواند کار را با ظرافت و دقت بالا انجام دهد. بعد از آن مجهز بودن تعمیرکار به متریال و تجهیزات مورد نیاز است که می‌تواند کار تعمیر را با سرعت بالا انجام دهد تا کار در اداره دچار اختلال نشود. در این مرحله مشکل باید ابتدا عیب‌یابی شود تا تعمیرکار بتواند عیب کار را برطرف سازد. اگر درب و پنجره‌های پارتیشن به خوبی باز و بسته نمی‌شوند قطعا نیاز به یراق آلات دارند.

پس از تعمیر یا تعویض یراق‌آلات درب و پنجره بررسی شده و کار به اتمام می‌رسد. برای اینکه خسارات احتمالی ناشی از خرابی پارتیشن کمتر شود باید تعمیر در همان ساعات ابتدایی صورت بگیرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای بیشتر از مدل‌های دیگر نیاز به تعمیر دارند چون در ادارات از این مدل استفاده زیادی می‌کنند. پارتیشن از پنل‌ها و بخش‌های مختلفی تشکیل شده که تعمیر آنها کار ساده‌ای است و عملکرد بخش دیگر را مختل نخواهد کرد. تعمیر شیشه آن هم به صورت اصولی باعث شده تا شیشه نیازی به رگلاژ مداوم نداشته باشد.

تکنسین متخصص برای اینکه کار خود را به درستی انجام دهد پس از تعمیر قطعات آنها را بررسی و از صحت و سلامتی آنها اطمینان حاصل می‌کند. وقتی تمام مراحل تعمیر به خوبی سپری شد تکنسین قسمت‌هایی که نیاز به سرویس‌دهی دارند را چک می‌کند. اگر مجموعه خوبی را برای تعمیر انتخاب کرده باشید قطعا تمام مراحل تعمیر به صورت کامل طی می‌شوند و شما هیچ عیبی در کار مشاهده نخواهید کرد.

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری PP22

بیشتربدانید:  اهمیت نورپردازیی در محیط‌هایی که با پارتیشن طراحی شده اند؟

 

نحوه تعمیر و رگلاژ پارتیشن اداری شیشه‌ای

پارتیشن اداری شیشه‌ای بیشترین طرفدار را دارد؛ به همین دلیل نصب آن از نمونه‌های دیگر بیشتر است و پس از مدتی استفاده نیاز به سرویس‌دهی و نگهداری دارد. اگر درب پارتیشن به سختی باز و بسته می‌شود نیاز به رگلاژ و تنظیم دارد. تکنسین برای انجام این کار ابتدا درب را چندین مرتبه باز و بسته می‌کند تا عیب کار مشخص شود. سپس رگلاژ را از همان قسمتی که مانع باز و بسته شدن درب می‌شود انجام می‌دهد. اگر غلطک‌ها دچار ترک خوردگی شده باشند غلطک‌هایی نو باکیفیت بالا جایگزین آنها می‌شود. تمیر کردن مسیر غلطک در پارتیشن اداری می‌تواند عملکرد درب را آسان‌تر سازد.

اگر شیشه پارتیشن دچار ترک خوردگی و شکستگی شده باشد نیاز به تعویض دارد تا خطری مشتری‌ها و کارمندان را تهدید نکند. بکارگیری تجهیزات پیشرفته و اتوماتیک باعث شده تا تمام کارهای تعمیر به صورت اصولی و با سرعت بالا انجام شود. اگر در زمان استفاده از پارتیشن شیشه‌ای با مشکل مواجه شدید بهتر است خود چیزی را دستکاری نکنید و کار تعمیر و سرویس را به تکنسین و متخصص بسپارید.

در صورتی که لولای درب دچار افتادگی شده باشد آن را در جای خود قرار می‌دهند و با روغن‌کاری شرایط را برای نرم و روان کار کردن آن فراهم می‌سازند. در پارتیشن اداری شیشه‌ای درب‌ها به صورت لولایی، کشویی و اتوماتیک هستند به همین دلیل تعمیر آنها با هم فرق دارد و هر کدام راهکار مختص به خود را دارند. یراق‌آلات عضو مهم پارتیشن هستند که به دلیل استفاده مداوم سریع کیفیت خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعمیر دارند.

سخن پایانی

سایت  پویاچوب سورین دارای تکنسین‌هایی خبره و باسابقه است که کار تعمیر پارتیشن را به صورت اصولی انجام می‌دهند. آنچه کیفیت کار را در زمان تعمیر افزایش می‌دهد میزان تخصص و مهارت تکنسین است که باعث شده تا سرویس‌دهی به بهترین شکل ممکن انجام شود. برای تعمیر پارتیشن‌های اداری می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید تا در کمترین زمان از خدمات استفاده کنید.