برای استفاده بهینه از فضا می‌توان از پارتیشن‌بندی استفاده کرد. پارتیشن‌بندی بیشتر در محیط اداری کارایی دارد و می‌توان گفت لازم و ضروری است؛ البته در منازلی که از چیدمان مدرن استفاده می‌کنند هم استفاده می‌شود. مزایای پارتیشن این است که می‌توان از فضای موجود نهایت استفاده را کرد و فضای خصوصی و امن ایجاد کرد. در بیمارستان‌ها در قسمت بستری اورژانسی یا در اداراتی که کارمندانی بسیاری دارد و برای هر کارمند یک فضای مجزا ایجاد کرده‌اند پارتیشن‌ها را دیده‌اید. در ادامه به انواع پارتیشن و مقایسه آن‌ها می‌پردازیم. همچنین پویا چوب سورین به شما کمک میکند تا در نصب محصولاتی همچون پارتیشن شیشه ای اداری استفاده نمایید .

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای اداری PP20

تفاوت پارتیشن شیشه_ای و آلومینیومی

پارتیشن‌ها و انواع آن‌ها

با توجه به دکوراسیون محل مورد نظر و یا کارایی مورد انتظار مشتری انواع مختلفی از پارتیشن وجود دارد. پایه اصلی انواع پارتیشن‌ها، پارتیشن آلومینیومی و پارتیشن شیشه‌ای است. پارتیشن‌های آلومینیومی و پارتیشن شیشه‌ای هر کدام انواع مختلفی با مزیت‌های گوناگون دارند.

  • پارتیشن آلومینیومی

قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده پارتیشن آلومینیومی شامل محور عمودی یا ستون، محور افقی یا تیر و قسمت میانی است. پروفیل عمودی سنگین ولی پروفیل افقی سبک است. محور عمودی و افقی از جنس آلومینیوم دو نوع رنگ کوره‌ای پودری و آنادایز است و ضخامت آن با توجه با تک جداره یا دو جداری بودن متفاوت است. قسمت میانی پروفیل را می‌توان از mdf ، شیشه، آلومینیوم، پرده کرکره‌ای  استفاده کرد. اگر از چهارچوب دو جداره با عرض ۱۳ سانتی استفاده کنید، می‌توانید دیوار‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند تا زیر سقف بسازید.

مزایا و معایب پارتیشن آلومینیومی :

هر نوع پارتیشنی با توجه به جنس و نوع نصب و مسائل دیگر دارای مزایا و معایبی است. حال با توجه به انواع پارتیشن آلومینیومی که تک جداره و دو جداره است به توصیف مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

  • با توجه به امکان استفاده از متریال مختلف پارتیشن آلومینیومی می‌توان توقع تنوع و طراحی منحصر‌به‌فرد داشت.
  • پارتیشن آلومینیومی دو جداره امکان عبور سیم‌های شبکه و برق را می‌دهد.
  • به دلیل مواد بکار رفته همچون mdf یا آلومینیوم عمر طولانی و مقاومت بالایی دارد.
  • مانع مناسبی جهت هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی است.
  • نصب راحت و بی دغدغه‌ای دارد.
  • مناسب جهت ایجاد فضای امن و راحت و بدون دید از اطراف است

و اما از معایب احتمالی پارتیشن آلومینیومی می‌توان به قیمت بالاتر آن نسبت با انواع دیگر پارتیشن‌ها اشاره کرد.

“بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری در دکوراسیون داخلی

  • پارتیشن شیشه ‌ای

در جدا‌سازی قسمت‌ها در فضای اداری و مسکونی می‌توان از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کرد. درجه اول اهمیت پارتیشن‌های شیشه‌ای این هست که مناسب طراحی دکوراسیون مدرن است و فضای بسیار شیک و دلچسبی ایجاد می‌کند. در محیط‌های اداری پارتیشن‌بندی شیشه‌ای باعث می‌شود مدیر دید کلی از فضا و کارمندان داشته باشد. پارتیشن شیشه‌ای از نوع فریم لس است و تنها در بالا و پایین پارتیشن از پروفیل آلومینیومی استفاده می‌شود و روی خود پارتیشن اثری از آن نیست. پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان به راحتی دمونتاژ و جا‌به‌جا کرد. پارتیشن شیشه‌ای در دو نوع دو جداره و تک جداره است و در ساخت آن‌ها از انواع شیشه استفاده می‌شود.

شیشه مات : همانگونه که از نامش پیداست سطح شیشه، مات و مانع دید است. با این نوع شیشه می‌توان یک فضای خصوصی در عین سبکی و راحتی به وجود آورد. بافت‌های شیشه مات می‌تواند متفاوت باشد و پاسخگوی سلایق مختلف است.

شیشه تریپلکس : شیشه تریپلکس از چند لایه تشکیل شده‌ است. جهت اتصال لایه‌ها از چسب پلیمری استفاده می‌شود. شیشه تریپلکس در طیف عرضی ۸ تا ۴۰ میلی قابل سفارش است.

شیشه رنگی : در ساخت این نوع از رنگ به صورت استاندارد و بر اساس فناوری ‌جدید استفاده شده است. شیشه رنگی مانع  ماوراء بنفش است. شیشه رنگی قابل استفاده در دکوراسیون‌های خاص است. برای مثال در شرکتی که از رنگ مشخصی در لوگوی خود استفاده می‌کند، کاربرد شیشه رنگی خود نمایی می‌کند.

شیشه صاف : شیشه صاف عاری از هر گونه رنگ و بافت است. اما مقاومت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه‌ای :

پارتیشن شیشه‌ای هم مانند آلومینیومی دارای مزایا و معایبی است. مزایای پارتیشن شیشه‌ای بسیار زیاد است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • قابلیت انتقال دهی نور و ایجاد فضایی دلچسب و روشن را دارد، به همین دلیل است که از این نوع پارتیشن در فضای داخلی منزل مسکونی که نور گیر خوبی از هر جهت ندارد، استفاده می‌شود.
  • قابل حمل و استفاده در مکان دیگری است. البته اگر قصد جابه جایی ندارید، می‌توانید از نوع ثابت بسازید.
  • عایق صوتی و اکوستیک است. البته اگر این موضوع اهمیتی ندارد، می‌توانید از شیشه تک جداره استفاده کنید.
  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای زیبایی منحصر به فرد و خاص و البته فضای مدرنیته‌ای را ایجاد می‌کند.
  • پارتیشن شیشه‌ای به دلیل جنس شیشه‌ای به راحتی با دستمال کشی تمیز و براق می‌شود.

و اما در کنار مزایا، معایبی هم دارد:

  • پارتیشن شیشه‌ای در مقابل حرارت حساس است. یعنی با تغییر حرارت و یا ضربه شکسته می‌شود. البته با دو یا سه جداره کردن شیشه این مشکل به نسبت حل می‌شود.
  • به نظافت مداوم نیاز دارد.
  • پارتیشن شیشه‌ای صاف باعث کاهش راحتی و حریم خصوصی می‌شود.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای اداری PP19 .

پارتیشن_ها و انواع آن_ها

تفاوت پارتیشن شیشه‌ای و آلومینیومی

تفاوت پارتیشن‌های شیشه‌ای و پارتیشن‌های آلومینیومی در چند مورد است که به آن اشاره می‌کنیم:

  • اولین مورد تفاوت در قیمت است. پارتیشن‌های آلومینیومی با توجه به ارزش مواد بکار رفته در آن قیمت بالاتری دارد.
  • پارتیشن‌های آلومینیومی به جهت نوع کارایی بیشتر، مناسب محیط اداری و رسمی است. اما پارتیشن شیشه‌ای به دلیل جلوه ویژه‌ای که دارد در محیط مسکونی بیشتر استفاده می‌شود. البته که این سخن مطلق نیست.

حرف آخر

پارتیشن آلومینیومی و شیشه‌ای همانطور که در این مطلب هم به آن اشاره داشتیم دارای تفاوت‍هایی هستند. حال انتخاب با شما است که کدام را مناسب محل موردنظرتان می‌دانید. در صورتی که در زمینه خرید پارتیشن نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای PP12