همانطور که می دانید امروزه در اکثر ادارات  مدرن فضای بزرگی به عنوان نشینمن  در نظر گرفته می شود . اگر به دنبال ایجاد یک فضای خصوصی و دنج در این اداره ها هستید پارتیشن ها می توانند یک انتخاب مناسب برای شما باشند . خرید پارتیشن های چوبی متحرک مناسب افرادی است که به تنوع و تغییر دکوراسیون علاقه مند هستند . از آنجایی که در بسیار از فرهنگ ها چوب به دلیل حس گرما و صمیمیتی که به خانه می بخشد ، از جایگاه ویژه ای برخوردار است . به همین دلیل پارتیشن های چوبی نسبت به سایر پارتیشن ها از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

علاوه بر انواع پارتیشن های موجود در بازار نوع جدیدی از آنها به نام  پارتیشن هوشمند ساخته شده که میتوانید اطلاعات بیشتری درباه آن کسب کنید.

پارتیشن چوبی خانه مدرن

همین حالا دفتر کار خود را با خرید صندلی مدیرتی و خرید میز مدیریتی زیباتر کنید

چند نوع پارتیشن اداری داریم؟

  • پارتیشن های متحرک

پارتیشن های چوبی متحرک بسیار مقرون به صرفه و محبوب هستند و در انواع سبک ها و طراحی های مختلف در بازار عرضه می شوند . شما به راحتی می توانید در قسمت های مختلف اداره از پارتیشن های متحرک استفاده کنید و در صورت نیاز آن را جا به جا کنید . هم چنین اگر به آنها احتیاج نداشتید ، به راحتی می توانید آن را جمع کرده و در انباری نگهداری کنید .

  • پارتیشن های ثابت و قفسه دار

در اداره های کوچک که فضای کافی وجود ندارد ، استفاده از پارتیشن های ثابت و قفسه دار می تواند انتخاب خلاقانه ای باشد . هم چنین از پارتیشن های قفسه دار می نتوانید برای گذاشتن اکسسوری و مجسمه های تزئینی استفاده کنید .

  • پارتیشن چوبی هماهنگ با رنگ مبلمان

ترکیب دو طیف رنگ متفاوت مبلمان اداری و پارتیشن اداری  کنار آن می تواند زیبایی آن را دو چندان کند . شما با استفاده از پارتیشن در کنار مبلمان می توانید این فضا را از دیگر قسمت های اداره جدا کرده و یک حریم برای آن ایجاد کنید . هم چنین جعبه های داخل پارتیشن های چوبی فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل غیر ضروری می باشد .

  • پارتیشن های چوبی مشبک با طرح های شیک و خاص

برخی از پارتیشن ها دارای طرح و فضاهای خالی هستند که نور و هوا به راحتی از آنها عبور می کند . پارتیشن های مشبک در انواع مختلفی از نظر طرح و نقش تولید می شوند .  طرح های خاص و شیک بیشتر با دکوراسیون مدرن همخونی دارند و به همین جهت این نوع پارتیشن ها طرفداران بسیار زیادی دارند .

مزایا و معایب استفاده از پارتیشن های چوبی

  • پارتیشن های چوبی نسبت به پارتیشن های شیشه ای  و فلزی در برابر ضربه مقاوم تر هستند .
  • پارتیشن های چوبی دارای قیمت بسیار مناسبی هستند .
  • پارتیشن های چوبی ممکن است در اثر رطوبت خم شوند .
  • بعد از حدود ۴ الی ۵ سال می توانید پارتیشن های چوبی خود را پولیش زده و دوباره رنگ آمیزی کنید .
پارتیشن چوبی

از پارتیشن ها چوبی در کدام قسمت ها می توان استفاده کرد ؟

از پارتیشن های چوبی می توانید برای جداکردن برخی از بخش های خانه از یک دیگر استفاده کنید که در ادامه به آنها اشاره کره ایم :

  • بین فضای ورودی و دیگر فضای اداره
  • بین فضای غذا خوری و سالن اداره
  • بین اتاق مدیر و دیگر بخش ها
  • در اتاق های بزرگ تر اداره

چگونه پارتیشن های چوبی را نصب کنیم ؟

اول از همه باید محل قرارگیری پارتیشن را مشخص کنید .  سپس تیرچه های چوبی باید در مختصات تعیین شده برای پارتیشن بندی، به زمین یا سقف پیچ شوند. به این صورت که موقعیت مورد نظر را خط کشی نمایید و در موقعیت مشخص شده بایستید و تیرچه را روی زمین قرار دهید. بعد از آن تراز بودن آن را از روی حباب بررسی کنید و هر ۳۰ سانت با استفاده از مته و پیچ پارتیشن را ثابت کنید. اولین پایه ای که نصب می کنید پایه ی عمودی است. پایه ی عمودی چسبیده به دیوار باید هر ۴۵ اینچ پیچ شود .

نکات مهم هنگام استفاده از پارتیشن های چوبی 

پارتیشن های چوبی اصولا در محیط هایی مانند اتاق های اداره ، سالن غذاخوری ها و فضاهای نشیمن نصب می شود .
چوب باید در جاهایی استفاده شود که اصلا رطوبت وجود ندارد یا رطوبت کمتر باشد چراکه اگر پارتیشن ها با آب تماس داشته باشند ، خراب می شوند . پس مهمترین کار در انتخاب پارتیشن چوبی انتخاب محیطی است که رطوبت وجود ندارد .

پارتیشن چوبی