پارتیشن­های هوشمند، یکی از پیشرفت­های جدید صنعت دکوراسیون است. در تکنولوژی ساخت آن از ترکیب خلاقیت و علم بهره گرفته شده است، این دکور در حالت کلی مشابه پارتیشن­های معمولی است فقط با این تفاوت که در ساخت پارتیشن­های هوشمند از شیشه­های هوشمند استفاده می­شود. اسمارت گلس، شیشه کنترل نور(LCG)  یا شیشه هوشمند می­تواند به هر دو صورت مات و شفاف ظاهر شوند و همین ویژگی، کاربرد­های متنوعی برای آن در صنایع مختلفی مثل خودروسازی و معمای و دکوراسیون داخلی و…را به همراه داشته است.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP8

پارتیشن مات

پارتیشن­ های هوشمند

مکانیزم اصلی شیشه­های هوشمند به صورت تغییر میزان جذب نور است. در واقع یک جریان الکتریکی خارجی و همراه با آن یک میدان الکتریکی به مایعی که میان دولایه شیشه قرار دارد اعمال می­شود. این مایع به شکل کریستال است. با اعمال نیروی الکتریکی، جهت گیری یون­های مایع در ساختار شیشه بین منظم و نامنظم تغییر می­کند و انتقال نور با سرعت متفاوتی رخ می­دهد؛ درنتیجه شیشه می­تواند در دو حالت  شفاف و مات سوئیچ کند. شیشه هوشمند در حالت روشن کاملا شفاف است و در حالت خاموش کاملا مات می‌شود. پکیج شیشه­های هوشمند که به آن میکروفیلم‌ نیز گفته می­شود از ۴ جزء، شیشه، فیلم هوشمند مایع، اینورتر برق و ریموت کنترل تشکیل می­شود. در بسیاری از دکوراسیون­های امروزی برای شخصی سازی بیشتر محیط و ایجاد فضای زیباتر از پارتیشن­هایی متشکل از این سیستم هوشمند استفاده می­کنند. پارتیشن­های هوشمند امروزه با کمک این فناوری­ها ساخته می­شوند. این پارتیشن­های هوشمند به دو شکل تک جداره و دوجداره قابلیت اجرایی دارد. در یک دسته، طلق هوشمند بین دو لایه شیشه سکوریت شده قرار می‌گیرد و در حالت دیگر طلق یا گلس به صورت برچسبی روی یک لایه شیشه سکوریت ضخیم‌تر لمینت می­شود.

“بیشتر بخوانید : پارتیشن های دوجداره و تک جداره 

این دو روش از نظر بخش الکترونیک و سیم کشی مشابه هم هستند. جهت اجرای هوشمندسازی پارتیشن‌ها، سیم‌کشی  برق شهری الزام نیست. اینورتر یا ترانسی که برق ۲۲۰ ولت را به برق آداپتوری تبدیل کند کافی است. باید اشاره کرد، برای ادارات و شرکت‌ها یا مکان­هایی که پارتیشن شیشه‌­ای از قبل موجود بوده است از روش برچسبی برای هوشمند سازی استفاده می­کنند. البته هر دو روش راحت است اما روش دوم سرعت اجرایی بیشتری دارد. جنس و متریال پارتیشن‌بندی شیشه هوشمند نیز انواع و طرح‌های مختلف دارد و انتخاب این شیشه­ها باید در مجموع بر اساس سلیقه خریدار، اصول زیبایی شناسی محیط، هزینه نهایی، ماندگاری و دوام پارتیشن صورت گیرد.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای مدل PP11

مزایا و معایب پارتیشن ­های هوشمند

در عین حال که امکان دید را برای هر دو طرف شیشه فراهم می­کند با کمک یک ریموت کنترل می‌تواند به حالت مات دربیاید. این سیستم کنترل با یک کلید ساده ، ریموت، پدال و… اجرایی می­شود و حتی شما قابلیت کنترل کردن درصد میزان نور عبوری در زمان­های مختلف برای استفاده از محیط داخلی را دارید. شیشه هوشمند حتی به خریدار امکان مدیریت و کنترل پارتیشن­های بخش­های مختلف به حالت ­های متفاوت را می­دهد. شما با کمترین زمان ممکن و ساده‌ترین روش می‌توانید محل مد نظر را از مقابل دید پنهان کنید و در صورت نیاز حریم شخصی را فراهم کنید و دوباره به حالت نرمال برگردانید. پخش فیلم روی شیشه مات شده به عنوان صفحه نمایشگر با ویدیو پروجکشن امکان پذیر است. از شیشه هوشمند در محیط‌های اداری به عنوان تخته وایت برد استفاده می­شود.

پارتیشن هوشمند

“بیشتر بخوانید : اهمیت متریال در ساخت پارتیشن های اداری

پارتیشن­های هوشمند در۱۸۰ سانتی متر عرض و با طول نامحدود قابلیت اجرا دارند. معمولا کیفیت ساخت شیشه­های هوشمند بالاست و این شیشه­ها از شیشه­های معمولی شفاف‌تر هستند. امکان ایمن سازی در مقابل ضربه برای پارتیشن­های هوشمند ممکن است. شیشه­های هوشمند فیلتر خوبی برابر اشعه‌های خورشیدی هستند و کاربرد انتی یووی دارند. به فضای محیط جذابیت و حالت مدرنیته می­بخشند. در صورت عایق سازی، این پارتیشن­ها از انتقال سر و صدا هم جلوگیری می­کنند. نصب ساده دارند و رنگ و مدل شیشه­ها در این دکور بسیار متنوع هست؛ شیشه­هایی در رنگ­های سفید، دودی، برنز، آبی و…که با سایر دکوراسیون محیط هماهنگ می­شود. نگهداری، مراقبت و نظافت آنها نسبت به پوشش­های رایج روی پارتیشن­ها مثل پرده بسیار آسان و کم‌هزینه است.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP9

قیمت شیشه هوشمند در پارتیشن اداری

قیمت و هزینه این فناوری معمولا بر اساس مساحت کار و مترمربع محاسبه می‌گردد. البته نوع شیشه مورد نظر، نوع یراق آلات و جزییات دیگر نیز در قیمت اهمیت دارند. برای اینکه قیمت این محصولات را به دست آورید، می‌توانید با مشاوران ما در پویا چوب سورین ارتباط برقرار کنید.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای اداری مدل PP18