انواع میزهای اداری در طرح‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربری خاص خود را دارند. از محصولات کاربردی میز اداری، انواع میز کار گروهی است. در این مطلب از پویا چوب سورین قصد داریم تا شما را با ویژگی میز کار گروهی و مزایای استفاده از آن آشنا می‌کنیم. میز کار گروهی فضای کار مناسبی را برای چند نفر به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کند. استفاده از میز کار گروهی در ادارات باعث تحول عظیمی در روند کاری آن‌ها شده است. به لطف این میزها، کارایی مراکز افزایش ‌یافته و از همه مهم‌تر باعث افزایش خلاقیت شده و از طرفی دیگر اتلاف انرژی به‌شدت کاهش‌یافته است.

میز کار گروهی به تدریج جایگزین میزهای اداری تک نفره شده است. این امر به دلیل مزایای فراوانی است که این میز در اختیار کارکنان قرار می‌دهد. البته میزهای کار گروهی مدرن معایبی هم دارند اما قطعاً مزیت‌های آن نقش پررنگ‌تری دارد.

برای مطالعه ی بیشتر:بررسی میز کنفرانس تاشونده / تاشو | بررسی مزایا و معایب

میز کار گروهی

ویژگی‌های میز کار گروهی

مدل‌های مختلفی از میز کار گروهی برای ارتقای کیفیت کار محیط اداری و جلوگیری از شلوغی آن ساخته‌ شده است. در ادامه شما را با برخی از ویژگی‌های میز کار گروهی آشنا خواهیم کرد.

رنگ میز کار گروهی: میز کار گروهی در رنگ‌ها و مدل‌های متنوع قابل ‌تولید و سفارش است. میز گروهی اداری را در دو رنگ تیره و روشن می‌توانید خریداری کنید؛ اما بهتر این است که از خرید میز کار گروهی با رنگ تیره خودداری کنید؛ زیرا محیط کار را تیره کرده و نشاط آن را می‌گیرد. بهتر است از رنگ طرح چوب سفید یا کرم و مواردی از این دست استفاده کنید تا محیط کاری زیبا و مدرن و روشن داشته باشید.

عملکرد میز اداری گروهی: نقش میز کار گروهی برقراری ارتباط بین اعضای تیم کاری و تسهیل روند کار است.

اندازه میز کار گروهی: میز اداری دارای مدل‌های دو، چهار، شش، هشت و ده نفره است که با توجه به نوع نیاز و متراژ محیط کار و تعداد کارمندان می‌توانید یکی از این سایزها را انتخاب کنید.

نحوه پارتیشن‌بندی محیط: از ویژگی‌های اصلی میز کار گروهی امکان جداسازی فضا به‌وسیله استفاده از آن است. البته می‌توانید از پارتیشن جهت جداسازی استفاده و نوعی اتاق جلسه برای خود طراحی کنید.

برای مطالعه ی بیشتر: نکات مهم در رابطه با ست کردن میز و صندلی اداری

مزیت‌های استفاده از میز کار گروهی

استفاده از میز کار گروهی مزایای زیادی به همراه خواهد داشت که آن را به یک خرید ارزشمند تبدیل می‌کند. یکی از مزیت‌های آن که برای اداره مناسب خواهد بود صرفه‌جویی در هزینه‌ها است؛ یعنی نیازی به در نظر گرفتن اتاق‌های مختلف و میزهای تک نفره نیست و تمامی هزینه‌ها در خرید یک میز خلاصه می‌شود. به وسیله این میز کار گروهی می‌توان از خلاقیت کارکنان به بهترین وجه استفاده کرد تا ۱۰ نفر در حین کار  دور این میز بنشینند و تبادل ‌نظر کنند و اداره و شرکت نیز با روند صعودی در کار همراه باشد.

میزکار گروهی

صندلی مناسب برای میز کار گروهی

ممکن است در حین کار گروهی و جلسات ساعات بسیار طولانی را کارمندان سپری کنند و در صورت عدم استفاده از صندلی اداری مناسب مشکلاتی مانند کمردرد و گردن درد برای شما و کارکنان پیش آید. مهم‌ترین ویژگی صندلی اداری، راحتی آن در هنگام نشستن است؛ بنابراین استفاده از صندلی‌های چوبی و پلاستیکی برای محیط اداری مناسب نیست و بهتر است صندلی‌هایی که نشیمنگاه و پشتی آن‌ها نرم و اسفنجی است، مورد استفاده قرار گیرند.

صندلی اداری دارای دو مدل مختلف چرخشی و ثابت است. صندلی اداری چرخان، در پایه‌های خود چرخ دارد و باعث حرکت صندلی می‌شود و نوع ثابت آن بدون چرخ بوده و ثابت است. برای محیط اداری تفاوتی ندارد که کدام مدل از صندلی اداری را انتخاب کنید و این به سلیقه و محیط اداری شما بستگی دارد.

کلام پایانی

میز کارگروهی اداری مدل‌های مختلفی دارد که در رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شود. بهترین انتخاب رنگ برای محیط اداری، رنگ روشن مانند سفید و کرم است؛ زیرا این رنگ‌ها باعث شیک جلوه دادن محیط شده و از تیره به نظر رسیدن آن جلوگیری می‌کند. میز کار گروهی در اندازه‌های دو تا ده نفره موجود است و بسته به تعداد کارکنان مجموعه می‌توانید این میز را سفارش دهید. در این مقاله از سایت پویا چوب سورین در مورد ویژگی‌های میزکار گروهی نکاتی را بیان کردیم که برای انتخاب و استفاده از این محصول بسیار کاربردی می‌باشد.