شیشه‌ها در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین متریال‌هایی هستند که در صنایعی مانند ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارند. معماری و طراحی بعضی از ساختمان‌ها به شکلی است برای تکمیل آن ها باید از شیشه‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده کرد. به همین دلیل حمل و نقل این شیشه‌ها مشکلاتی را برای حمل کنندگان به وجود می‌آورند. نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند حمله شیشه با ابعاد مختلف را آسان‌تر کند. در ادامه اصول و نکاتی را ذکر خواهیم کرد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید شیشه‌هایی با ابعاد و وزن متفاوت را به راحتی حمل کنید.

 

دستورالعمل های مربوط به متریال شیشه

بیشتربدانید: جدیدترین مدل‌ های پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس

 

دستورالعمل‌های مهم برای جا به جایی انواع شیشه

بعضی از شیشه‌ها با توجه به ظاهر و جنسشان در صنایع ساختمان‌سازی کاربرد بیشتری دارند. به طور مثال شیشه‌هایی مانند شیشه خم، سکوریت و شیشه رنگی در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. در موارد مختلف حمل شیشه‌ها تا مقصد مورد نظر مشکلات زیادی را به وجود آورده‌اند؛ به همین دلیل به مرور زمان دستورالعمل‌هایی برای حمل آسان شیشه به مکان‌های مختلف طراحی شده است؛ همچنین باربری‌های اختصاصی برای جابه جایی شیشه به وجود آمده‌اند. در ادامه مواردی را ذکر خواهیم کرد که چگونگی حمل و نقل شیشه‌ها باید با توجه به آن‌ها انجام گیرد.

ابعاد و اندازه شیشه

ابعادو اندازه شیشه یکی از مهمترین فاکتور‌های است که حتماً باید هنگام انتقال و جابجایی به آن توجه شود. ممکن است شیشه‌ها با توجه به کاربردشان، عرض، ارتفاع، ضخامت، طول و اشکال هندسی مختلی داشته باشند. این مسأله می‌تواند در تعیین روش جابه جایی شیشه تأثیر‌گذار باشد. متخصصان با مشاهده ابعاد و اندازه شیشه تعیین خواهند کرد که چه وسیله نقلیه­ای برای حمل آن مورد نیاز است. در صورتی که شیشه ابعاد بسیار زیادی داشته باشد باید از وسایل مخصوص حمل شیشه مانند بغل کش استفاده کرد. استفاده از این ابزارها هزینه بیشتری می­طلبد با این حال بار با اطمینان بیشتری جابجا خواهد شد.

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای PP12

تعداد شیشه‌ها

از دیگر نکاتی که می‌تواند در چگونگی حمله شیشه تأثیر بگذارد تعداد و حجم آن‌ها است. هنگام دریافت مشاوره از شرکت‌های باربری حتماً تعداد شیشه‌ها را ذکر کنید؛ زیرا تعداد شیشه‌ها تأثیر زیادی در تعیین روش جابه جایی دارد.

مسافت انتقال شیشه

مسافت نیزاز مسائی است که تاثیر جدی در تعیین روش جابجایی شیشه دارد. مسلماً حمل شیشه به مکان های بسیار دور خطرات حتمالی بیشتری را به دنبال دارد؛ به همین دلیل شرکت­های باربری برای جابجایی شیشه به مسافت‌های دور، قیمت بالاتری را تعیین می‌کنند. چگونگی حمل شیشه در مسافت‌های زیاد و طولانی بسیار اهمیت دارد؛ در نتیجه اگر از معتبر بودن شرکت باربری مطمئن هستید بیشتر از قیمت بر حمل با احتیاط شیشه تأکید داشته باشد.

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای مدل PP4

شرایط مسیر و جاده

مسیری که قرار است ماشین حمل شیشه از آن عبور کند، می‌تواند کار حمل و جابه جایی را سخت‌تر یا آسان‌تر کند. نوع وسیله نقلیه نیز در تعیین روش جابجایی شیشه تأثیر‌گذار است. حرفه‌ای بودن راننده از عواملی است که می‌تواند در سالم به مقصد رسیدن بار تأثیر‌گذار باشد. با این حال در صورتی که مسیر بیش از حد غیر استاندارد باشد ممکن است راننده حرفه‌ای نیز برای جابه جایی دچار مشکل شود؛ در نتیجه برای جابه جایی بار خود، مسیر‌هایی را انتخاب کنید که تا حد امکان استاندارد باشند.

 

ارتفاع شیشه و محل نصب آن

بیشتربدانید:  چگونه می‌توانیم از فضای کاری پارتیشن‌های اداری بیش‌ترین استفاده را ببریم؟

ارتفاع شیشه و محل نصب آن

محل نصب شیشه و ارتفاع آن نکته دیگری است که متخصصان با در نظر گرفتن آن، نوع وسیله نقلیه و دیگر شرایط مربوط به حمل و نقل شیشه را تعیین می‌کنند. به طور مثال شیشه‌هایی که ارتفاع آن‌ها خیلی زیاد است با استفاده از یکسری وسایل نقلیه خاص جابجا می‌شوند.

جنس و ویژگی‌های شیشه‌

جنس شیشه نقش جدی در روش جابجایی و انتخاب وسیله نقلیه دارد. به طور مثال بعضی از شیشه‌ها بسیار ضخیم هستند و مقاومت زیادی در برابر ضربه‌ها دارند. با این حال بعضی از شیشه‌ها با توجه به کاربردشان بسیار ظریف و آسیب‌پذیر هستند.

بسته‌بندی شیشه

بسته‌بندی‌ها از دیگر فاکتور‌هایی هستند که برای حمل امن شیشه‌ها طراحی شده‌اند. به طور مثال کارتون و بسته‌بندی‌های پلاستیکی با محافظ حباب دار، دو نوع از بسته‌بندی‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای جابجایی شیشه استفاده کرد. با این حال همه شیشه‌ها را نمی‌توان با استفاده از بسته‌بندی جابجا کرد. برای انتقال شیشه‌هایی که وزن بسیار زیاد و ابعاد بزرگی دارند، یک سری ابزارآلات و وسایل نقلیه ویژه به کار می‌رود.

به طور مثال دستگاه‌هایی مثل دستگاه شیشه‌گیری و بغل کش دو نمونه از ابزار‌هایی هستند که برای حمل شیشه‌هایی با شرایط ویژه استفاده می‌شوند. این دو وسیله را برای حمل شیشه‌هایی با حجم اندازه‌ها متفاوت به کار می‌برند.

هزینه حمل و نقل شیشه

هزینه حمل و نقل شیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر قرار باشدیک شیشه با حجم کم جابه جا شود هزینه زیادی صرف نخواهد شد. با این حال اگر شیشه وزن و ارتفاع زیادی داشته باشد برای جابجای آن باید از وسایل نقلیه مخصوص استفاده کرد. به همین دلیل هزینه جابجایی در این مورد دو برابر خواهد بود. سعی کنید برای جابجایی بار خود از باربری‌های معتبر و مطمئن استفاده کنید. در این صورت هزینه‌های پیشنهادی از طرف باربری مطمئن خواهند بود.

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری مدل PP14

 

نوع باربری شیشه

بیشتربدانید: آیا شیشه‌های به کار رفته در پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره هستند؟

انتخاب باربری

جابجایی شیشه به قدری احساس است که برای حمل آن نباید به گزینه دیگری به جز شرکت‌های باربری فکر کنید. مخصوصا اگر بار شما ارتفاع و وزن زیادی داشته باشد. برای حمل و جابجایی شیشه‌ها شرکت‌های باربری مخصوصی وجود دارند که در این باره تخصص دارند؛ همچنین ممکن است که شرکت‌های باربری بخش مخصوصی برای جابجایی شیشه داشته باشند. هنگام انتخاب شرکت باربری از کیفیت خدمات شرکت مطمئن شوید. بعد از مطمئن شدن از تعهد کاری شرکت مورد نظر، به جای تمرکز روی قیمت، بر رعایت نکات مربوط به حمل استاندارد شیشه تمرکز کنید.

سخن پایانی

حمل و جابه جایی بار به طور کلی نیازمند رعایت یکسری نکات است. در صورتی که بار مورد نظر متریال حساسی مانند شیشه باشد حساسیت‌ها بیشتر خواهند شد؛ زیرا شیشه نسبت هر متریال دیگری آسیب پذیرتر است. نکات ذکر شده، مواردی هستند که باید هنگام دریافت مشاوره از شرکت‌های باربری یادآوری شوند. برای دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید با تیم سایت پویا چوب سورین ارتباط برقرار کنید. در صورتی که اطلاعات بیشتری در این باره دارید، دانش خود را با ما به اشتراک بگذارید. یکی از مهم ترین متریال ها، شیشه ها هستند که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. هم چنین بسیار آسیب پذیر هستند و در معماری وطراحی بعضی از ساختمان ها شیشه هایی با ابعاد بزرگ بکار می‌برند.