میز و صندلی اداری در دسته مبلمان اداری قرار می‌گیرند. از آن در اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، اتاق انتظار و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این مبلمان از وسایل ضروری هر اداره یا شرکت محسوب می‌شوند. میز و صندلی اداری علاوه بر زیبا کردن محیط برای ارتباط برقرار کردن افراد با همدیگر کاربرد دارد. ما در مطلب امروز قصد داریم نکاتی را در رابطه با ست کردن میز و صندلی اداری به شما ارائه کنیم تا بتوانید با تکیه بر آنها محیط مناسبی را برای شرکت و اداره خود ترتیب دهید؛ پس فرصت را غنیمت شمرید و این مطلب را از دست ندهید.

محصولات مرتبط : ست مبل اداری مدل PS11

“برای مطالعه ی بیشتر: جدیدترین مدل‌ های پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس

انواع میزهای اداری

یکی از وسایلی که در چیدمان مبلمان اداری بسیار ضروری به نظر می‌رسد میز اداری است؛ چرا که به عنوان مرکز و هسته ارتباط افراد با همدیگر بوده و انواع مختلفی هم دارند. شما باید بر حسب سلیقه و نوع کاربرد و بودجه نوع مناسب را انتخاب کنید. برای اینکه این میزها فضای زیادی را اشغال نکنند این میزهای اداری را در اندازه‌های جمع‌وجور و کوچک طراحی و تولید می‌کنند. برخی از انواع آنها عبارتند از:

  • میز کامپیوتر: این میز برای نگهداری و قرار دادن کامپیوتر و اجزای آن استفاده می‌شود.
  • میز کانتر یا میز منشی: این میز که به میز تحریر هم معروف است میزی است که در ارتفاع بلند و کوتاه وجود دارد و معمولا در گوشه محیط اداری قرار داده می‌شود. این میز دارای چند کشو بوده و برای ذخیره اسناد و مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرد و از روی سطح آن هم برای نوشتن و قرار دادن ملزومات اداری استفاده می‌شود.
  • میز مدیریت: این میز در هر محیط اداری وجود دارد و رئیس پشت آن می‌نشیند و چون قرارهای مهم کاری در آنجا انجام می‌شود باید شیک و باکیفیت باشد.
  • میز کارمندی: این میز مخصوص کارمندها بوده و چون زمانی طولانی پشت آن کار می‌کنند، باید از استانداردهای مناسب برخوردار باشد و هم دارای سطح مناسبی باشد و هم کشوهای مناسب و جادار داشته باشد تا سلامت کارکنان را به خطر نیندازد.
  • میز کنفرانس: این میزها بزرگ بوده و برای کنفرانس کاربرد دارند. این میزها باید ارتفاع و اندازه مناسب و استانداردی داشته باشند تا کاربران بتوانند راحت باشند و به راحتی تمرکز کنند.

محصولات مرتبط : ست مبل اداری مدل PS12

انواع صندلی اداری

یکی دیگر از اجزای مبلمان اداری، صندلی اداری بوده که باید به گونه‌ای باشند که ساعت‌های طولانی بتوان روی آنها نشست. این صندلی‌ها باید کوچک بوده و فضای کمی اشغال کنند. انواع آنها عبارتند از:

  • صندلی مدیریتی: صندلی مزبور در زمره صندلی‌های پرطرفدار بوده و معمولا دارای پشتی و ارتفاع بلند و ۵ چرخ در پایه هستند و از انواع دیگر صندلی‌های اداری بزرگتر هستند به همین دلیل فضای بیشتری می‌گیرند. این صندلی‌ها برای نشستن به مدت طولانی راحت هستند و قیمت بالاتری هم دارند.
  • صندلی کارمندی: این صندلی کیفیت بالایی دارد اما نسبت به صندلی مدیریت ابعاد کوچک‌تری دارد. این صندلی‌ها در انواع پشت بلند یا پشت کوتاه هستند و می‌توان ارتفاع نشیمن و عمق و زاویه پشتی آن را تنظیم کرد.
  • صندلی ارگونومیک: این صندلی‌ها هم در دو نوع زانویی و زین اسبی عرضه می‌شوند و موقعیت مناسب‌تری برای بدن فراهم می‌کنند.
  • صندلی جلسه: این صندلی در جلسه‌ها استفاده می‌شود و امکان تنظیم کمتری دارد چون به صورت موقت و در زمان‌های کوتاه استفاده می‌شود.
  • صندلی انتظار: این صندلی مطابق با فضای سالن انتظار انتخاب می‌شود. برخی بدون چرخ بوده و پشتی کوتاهی دارند و برخی از آنها دسته‌دار یا بدون دسته هستند.

محصولات مرتبط : ست مبل اداری مدل PS13

فایل ها و کتابخانه

پارتیشن ‌بندی اداری با فایل‌ها و کتابخانه در ادارات انجام می‌شود و استفاده از آنها علاوه بر زیبایی در دکوراسیون اداره، نظم را به وجود می‌آورند. کتابخانه در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و بر حسب نیاز و با توجه به فضای مورد نظر انتخاب می‌شود. در آن انواع مدارک و پرونده‌های اداری قرار می‌گیرند. کتابخانه‌ها انواع مختلفی دارند و شامل کتابخانه‌های درب‌دار، کتابخانه دکوراتیو و کتابخانه بدون درب هستند. با استفاده از فایل و کتابخانه در اداره می‌توان یک چیدمان مناسب و هماهنگ با سایر وسایل و میز و صندلی اداری ترتیب داد و فضا را زیباتر و منظم‌تر جلوه داد.

“برای مطالعه ی بیشتر: دلایل استفاده از پارتیشن اداری در ادارات

چیدمان مبلمان اداری

چیدمان مناسب اداری با توجه به میز و صندلی، کتابخانه، دیوارکوب، پارتیشن اداری، شلف و … انجام می‌شود. برای ایجاد چیدمان مناسب باید به نکاتی توجه کرد:

  • برای این منظور و در وهله اول باید راحتی پرسنل و کارمندان را در نظر داشت.
  • برای اینکه شاهد چیدمان مناسبی باشیم باید به اندازه فضا و محیط اداری توجه کنیم. مثلا اگر فضا کوچک باشد استفاده از مبلمان درشت مناسب نیست و باید تناسب رعایت شود.
  • شروع چیدمان باید از میز مدیریت و میز کارمندها باشد.
  • پس از چیدن میز باید صندلی‌های راحتی را بچینید.
  • از انواع اکسسوری‌ها در محیط استفاده کنید تا جذابیت مضاعفی را در کنار مبلمان اداری به وجود آورید.
  • برای اینکه در چیدمان تنوع ایجاد کنید و آن را از حالت یکنواختی در بیاورید از چیدمان مختلط بهره بگیرید و هر چند وقت یکبار چیدمان را تغییر دهید. اگر چیدمان درست و اصولی انجام نشود به مرور زمان مشتریان خود را از دست می‌دهید.

محصولات مرتبط : ست مبل اداری مدل PS24

نکات مورد توجه در خرید مبلمان اداری

یکی از وسایلی که خرید آن در زیبایی محیط اداری تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد مبلمان اداری است؛ بنابراین باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید نوع مناسب را خریداری کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید بین مبلمان و محیط تناسب وجود داشته باشد
  • رنگ مبلمان یکی از موارد مهمی است که در ست کردن آن با وسایل دیگر تاثیر می‌گذارد.
  • بهتر است از مبلمان با رنگ تیره برای محیط اداری یا شرکت استفاده شود.
  • کیفیت و راحتی مبلمان یکی دیگر از نکات مهم در هنگام انتخاب مبلمان اداری است.
  • قیمت مبلمان اداری هم از جمله موارد مهمی است که باید در هنگام انتخاب آن در نظر داشته باشید؛ چرا که ناگزیرید با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید اقدام به خرید آن کنید.

سخن پایانی

در هنگام انتخاب مبلمان اداری عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا بتوانیم مبلمان اداری مناسب و هماهنگ با دکوراسیون شرکت یا اداره انتخاب کنیم. ما در مطلب امروز به ذکر نکاتی در مورد ست کردن میز و صندلی اداری پرداختیم که می‌تواند برای شما مفید باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پویا چوب سورین مراجعه کنید یا با همکاران ما تماس بگیرید تا در این امر شما را یاری کنند.