یراق آلات درب شیشه‌ای با زیبایی و عملکرد منحصر به­فرد برای استفاده در ساختمان‌های مختلف تجاری، اداری و مسکونی بسیار حائز اهمیت است. کلمه یراق آلات شاید کمتر به گوشتان خورده باشد؛ ولی اگر به محیط اطراف خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید روزانه با آن سروکار داشته‌اید، اما به چشم شما دیده نشده است. سایت پویا چوب سورین یکی از مطرح‌ترین سایت‌ها در تامین یراق آلات شیشه‌ای است. جهت آشنایی بیشتر با یراق آلات شیشه‌ای در این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربدانید: نکات مهم هنگام حمل و نقل انواع شیشه

یراق آلات چیست؟

یراق آلات قطعاتی هستند که در ساخت و تکمیل درب شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. از یراق آلات درب شیشه‌ای برای  اتصال و حرکت راحت شیشه استفاده می‌شود. یراق آلات در ایجاد پیوستگی و هماهنگی ساختار شیشه مهم‌ترین نقش را دارند. یراق آلات به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ساختار درب شیشه‌ سکوریت قرار می‌گیرد تا ماهیت و عملکرد شیشه را منجر شود.

در بیشتر مکان‌ها از شیشه سکوریت استفاده می‌شود؛ اما برای اینکه شیشه‌ سکوریت بتواند کار خود را به­درستی انجام دهد، نیاز به نصب یراق آلات دارد. بدون وجود یراق آلات استفاده از درب شیشه سکوریت غیر ممکن است.

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری PP22

جنس یراق آلات درب شیشه‌ای

مهم­ترین نکته‌ای که در انتخاب و خرید یراق آلات باید مدنظر قرار داد، جنس یراق آلات است. هر چقدر آلیاژ بکار رفته در یراق آلات مرغوبیت بالایی داشته باشد، احتمال زنگ­زدگی، خوردگی، شکستن و خرد شدن کاهش می‌یابد.

مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند، مثل شیشه حمام و شیشه بالکن، باید از یراق آلات و ابزاری استفاده کنند که دارای آلیاژ مقاوم در برابر خوردگی و زنگ­زدگی باشد. یراق آلاتی که در درب شیشه‌ای سکوریت به­کار رفته، باید دارای مرغو‌ب‌ترین قطعات باشد.

انواع یراق آلات درب شیشه‌ای

یراق آلات درب شیشه‌ای به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • دستگیره شیشه
  • قفل شیشه
  • لولا شیشه
  • بست شیشه
  • استوپ شیشه
  • فریم شیشه
  • ریل شیشه

دستگیره  شیشه

اساسی‌ترین یراق آلات درب شیشه‌ای، دستگیره شیشه است. دستگیره شیشه در زیبایی و جلوه شیشه تاثیر بسزایی دارد. دستگیره در انواع طرح و مدل تولید و به بازار عرضه می‌شود. آلیاژ مورد استفاده در دستگیره مقاوم در برابر خوردگی و زنگ­زدگی است. اکثرا از دستگیره­ای استیل برای درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود؛ زیرا علاوه بر مقاومت، زیبایی بیشتری را به درب شیشه‌ای می‌دهد.

قفل شیشه‌

قفل شیشه باید دارای مرغوبیت بالایی باشد؛ زیرا قفل شیشه در ایجادامنیت نقش قابل توجهی دارد. در گذشته قفل‌ها با استفاده از کلید باز و بسته می‌شدند. اما امروزه با اثر انگشت یا رمز ورود باز و بسته می‌شوند. آلیاژهای استاندارد در ساخت قفل باید رعایت شوند؛ زیرا عدم استفاده از آلیاژ استاندارد، سبب از کار افتادن چرخ دنده‌ها و در نتیجه از کار افتادن درب و پنجره می‌شود. از انواع قفل درب شیشه‌ای می‌توان قفل کمری و هوپه را نام برد.

بیشتربدانید: جدیدترین مدل‌ های پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس

لولا شیشه

لولا سبب اتصال دوجسم می‌شود. لولای درب شیشه‌ای وظیفه تحمل شیشه را برعهده دارد. برای اتصال شیشه به درب، از لولا استفاده می‌شود. لولای شیشه همچنین سبب حرکت و اتصال شیشه می‌شود. لولاهای شیشه معمولا از جنس آهن و استیل هستند. عدم استفاده از لولای باکیفیت و استاندارد، سبب آسیب مالی و جانی می‌شود.

بست شیشه‌ای

از بست شیشه‌ای برای اتصال شیشه به دیوار یا شیشه به شیشه استفاده می‌شود. بست علاوه­بر اتصال شیشه، شیشه را نیز ثابت نگه می‌دارد. آلیاژ استفاده شده برای بست شیشه‌ای، استیل، آهن، سرب و آلومینیوم است. نوع و اندازه بست را با توجه به زاویه و محل نصب شیشه به دیوار یا شیشه به شیشه انتخاب می­کنند.

محصولات مرتبط: بایگانی ریلی اداری مدل RA3

استوپ شیشه

استوپ شیشه برای باز و بسته شدن راحت درب، زیر درب شیشه‌ای قرار دارد. دو نوع استوپ شیشه‌ای موجود است که عبارت است از: استوپ توکار و استوپ روکار.

فریم شیشه

برای حفظ و نگهداری دور تا دور شیشه، از فریم شیشه استفاده می‌شود. فریم شیشه از آلیاژی ساخته شده است که در برابر زنگ خوردگی مقاوم است؛ همچنین در برابر تغییرات آب و هوایی، رطوبت و اکسید شدن مقاومت بالایی دارد. استفاده از فریم باعث می‌شود شیشه ظاهری زیبا و چشم­نواز داشته باشد.

ریل شیشه

یکی دیگر از یراق آلات درب شیشه‌ای، ریل شیشه است که معمولا روی پروفیل نصب می‌شود. ریل شیشه اکثرا از جنس استیل و آهن بوده و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است.

 

بیشتربدانید: دلایل استفاده از پارتیشن اداری در ادارات

 

در هنگام خرید یراق آلات باید به چه نکاتی توجه کنید

  • از عملکرد و کارایی مناسبی برخوردار باشد.
  • محصول مورد نظر کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد.
  • استانداردهای ملی را رعایت کرده باشد.
  • مقاومت بالایی داشته باشند.
  • یراق آلات از نظر جنس، رنگ و طرح با یکدیگر تناسب داشته باشند.
  • بررسی میزان بودجه خود و تطبیق آن با قیمت یراق آلات.
  • به جنس یراق آلات نیز باید توجه شود.
  • همچنین در نحوه نصب یراق آلات درب شیشه‌ای توجه زیادی داشته باشید؛ زیرا اگر توسط افراد فاقد تجربه و تخصص نصب شود، ممکن است دچار خرابی یا شکستگی شود. پس در نصب یراق آلات درب شیشه‌ای از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

 

کلام پایانی

یراق آلات درب شیشه‌ای جهت سهولت در کارکرد و عملکرد شیشه قرار داده می‌شوند. می‌توان گفت بدون وجود یراق آلات، نصب و استفاده از درب‌های شیشه‌ای ممکن نیست. یراق آلات و  ابزار، برای اینکه در عملکرد و کارکردشان مشکلی پیش نیاید، نیازمند کیفیتی مطلوب هستند. در این صورت می­توانند در کنار امنیت و راحتی، به درب‌های شیشه‌ای جلوه و زیبایی منحصر به­فردی دهند. یراق آلات درب شیشه‌ای از نظر ابعاد، رنگ، جنس و شکل متنوع هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون انتخاب و خریداری کنید.

سایت پویا چوب سورین، یراق آلات درب شیشه‌ای را در انواع برندها، رنگ­ها، و طرح‌های مختلف قرار داده است که با وارد شدن به بخش‌های مختلف هر محصول، یراق مربوطه را همراه با مشخصات کامل، عکس و قیمت می‌توان مشاهده کرد. می‌توانید برای نحوه نصب یراق آلات درب شیشه‌ای با کارشناسان ما در سایت در ارتباط باشید. اگر تجربه خرید و استفاده از یراق آلات درب شیشه‌ای را داشته‌اید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران نیز از تجربیات شما بهره‌مند شوند.