فنگشویی در دکوراسیون داخلی برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. با جای‌گذاری صحیح وسایل به سبک فنگشویی می‌توان انرژی مثبت زیادی را در منزل یا مکان‌های مختلف به وجود آورد. برای گنجاندن دکوراسیون فنگشویی باید فراتر از اصول طراحی غربی تفکر کرد. تمامی وسایل باید به صورتی چیده شود که بیشترین انرژی مثبت را دریافت کرده و انرژی زیادی را ساطع نماید. از آنجایی که وجود انرژی می‌تواند تاثیر زیادی در فعالیت‌های روزانه داشته باشد باید نکات تاثیرگذار را در جایگذاری وسایل در دکوراسیون داخلی رعایت نمود. با سایت پویا چوب همراه شوید.

فنگشویی چیست؟

یک فلسفه باستانی چینی که به دنبال یافتن تعادل و هماهنگی بین عناصر است، فنگشویی نامیده می‌شود. یکی از اهداف فنگشویی سلامت جسمی و روانی افراد در محیط‌های مختلف است. دوستی و روابط سالم در صورتی ایجاد می‌شود که قوانین دقیق فنگشویی برای جایگذاری وسایل رعایت شود. در مکان‌هایی که فعالیت‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد از فنگشویی برای افزایش انرژی استفاده می‌شود.

فنگشویی به عنوان یکی از هنرهای جای‌گذاری شناخته می‌شود. با توجه به این هنر می‌توان اشیا را در مکان‌های مختلف جای داد. عناصر فنگشویی شامل پنج عنصر چوب، فلز، خاک، آب و آتش می‌شوند. چوب در این اصل نماد رشد و نشاط بوده و قرار دادن وسایل چوبی باعث رشد شخصی شما خواهد شد.فلز نماد هوش و دانش زیاد است. شما می‌توانید قاب‌های فلزی و مجسمه‌ها را برای افزایش هوش و دانش، به دکوراسیون داخلی خود اضافه نمایید. زمین که نماد ثبات و تعادل است اهمیت زیادی در فنگشویی دارد. آب نیز نماد آرامش بوده و به شفافیت و آرامش در محیط کمک زیادی می‌کند. آتش نماد انرژی بوده و برای افزایش انرژی در محیط مناسب است.

دکوراسیون داخلی

برای مطالعه ی بیشتر: برای بهتر شدن دکوراسیون داخلی اداری چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

دکوراسیون فنگشویی

دکوراسیون فنگشویی باید به صورتی اعمال شود که از وسایل به درستی استفاده شده و بیشترین انرژی در محیط ایجاد شود. نکاتی که در این اصل رعایت می شود متفاوت با تزیینات سنتی بوده و یک مکان هماهنگ برای شما به وجود می‌آید. یکی از مهمترین نکات برای داشتن یک فنگشویی مناسب جلوگیری از شلوغ شدن محیط است. باید از کمترین وسایل در جایگذاری دکوراسیون به سبک فنگشویی استفاده نمود. هرچه محیط به هم ریخته باشد، ایجاد سبک فنگشویی در آن دشوار خواهد شد.

نکات مهم فنگشویی

یکی از نکات مهمی که در فنگشویی باید رعایت شود وجود دو عنصر نور و هوای مطبوع در محیط است. هوای تازه و نور کافی می‌تواند تاثیر زیادی در جذب انرژی داشته باشد. از نکات دیگر برای رعایت قوانین فنگشویی در منزل می‌توان به توجه به رنگ‌ها و تصاویر اشاره نمود. یکی از ابزارهای مهم که برای طراحی خانه و سبک فنگشویی استفاده شده نقشه باگوآ نامیده می‌شود. این نقشه به تجزیه و تحلیل انرژی در محیط کمک کرده و اهمیت زیادی دارد.

از نکات مهم دیگر، قرار دادن تخت و میز روبروی ورودی محیط مد نظر شما است. این کار موجب افزایش قدرت و حداقل آسیب پذیری شما خواهد شد. در جایگذاری وسایل برای دکوراسیون داخلی به سبک فنگشویی توجه داشته باشید که باید از یک عنصر طبیعی نیز استفاده نمایید. عناصر طبیعی شامل گیاهانی می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مکان خود را تزیین نمایید. گیاهان باعث افزایش سلامت و تصفیه طبیعی منزل خواهند شد.

دکوراسیون داخلی

برای مطالعه ی بیشتر: ویژگی‌های میز کار گروهی و تأثیر آن درروند کاری کارمندان

نکات مهم برای اتاق‌ها به سبک فنگشویی

یکی از نکات مهمی که برای جایگذاری وسایل در اتاق نشیمن باید رعایت شود قرار دادن بزرگترین مبل روبروی در ورودی است. مبل بزرگ باید روبروی در و در کنار دیوار قرار داده شود. شما باید حداقل تا دو متر پس از درب ورودی هیچ وسیله‌ای را در اتاق نشیمن قرار ندهید. برای قرار دادن باقی مبل‌ها سعی کنید به متراژ اتاق نشیمن توجه داشته باشید. بهترین حالت برای قرار دادن مبل‌ها ایجاد یک فضای مناسب برای ارتباط بیشتر افراد است. پنجره‌هایی که در اتاق نشیمن قرار دارند باید دارای یک پوشش باشند. می‌توان از گلدان‌ها را جلوی پنجره برای افزایش انرژی قرارداد.

جایگذاری وسایل در اتاق خواب با توجه به فنگشویی باید با رعایت نکاتی انجام شوند. ابتدا باید تخت خواب خود را دورتر از درب ورودی قرار دهید. وجود اجزای الکتریکی نزدیک به تخت خواب در قوانین فنگشویی منع دارد. وجود تلویزیون در این مکان نیز باعث کاهش انرژی شما خواهد شد. هرچه فضای ساده‌تری به وجود آورید آرامش بیشتری در محیط ایجاد خواهد شد. انتخاب پارچه‌های ملایم و رنگ‌های آرامش بخش گزینه‌های مناسبی برای روتختی شما هستند. اگر در اتاق خواب از میز مطالعه هم استفاده می‌کنید باید مکان مخصوصی دلشته باشد. اگر این میز باعث تنگ شدن اتاق خواب شده است باید آن را جابجا کرده و به محیط دیگری ببرید. جایگذاری وسایل طبق قوانین فنگشویی اهمیت زیادی به استفاده کمتر و بهینه وسایل دارد.

دکوراسیون داخلی

برای مطالعه ی بیشتر: اهمیت نورپردازیی در محیط‌هایی که با پارتیشن طراحی شده اند؟

چرا رعایت نکات جایگزاری اهمیت زیادی دارد؟

از آنجایی که اعمال قوانین فنگشویی در یک محیط با هدف جذب انرژی بیشتر انجام می‌شود باید نکات مختلفی را رعایت نمود تا بیشترین انرژی را جذب کنید. اگر این کار به درستی رعایت نشود انرژی به وجود آمده در محیط کاهش پیدا خواهد کرد. برای ایجاد قوانین فنگشویی در منزل و محل کار خود می‌توانید با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. این افراد راهکارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از بهترین روش‌ها برای جایگذاری وسایل دکوراسیون داخلی استفاده کنید. اینکه شما بتوانید با استفاده از وسایلی که در اختیار دارید بیشترین انرژی را جذب نمایید اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

سخن پایانی

همانطور که اشاره نمودیم برای جایگذاری وسایل فنگشویی در دکوراسیون داخلی نکات مختلفی باید رعایت شود. رعایت نکات می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش جذب انرژی و به وجود آمدن یک محیط امن و آرام داشته باشند. اصول فنگشویی طبق قواعدی رعایت می‌شود که به راحتی قابل یادگیری نیستند. افراد متخصص در این زمینه با آموزش‌هایی که دیده‌اند، می‌توانند شما را در این زمینه کمک نمایند. اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی خود را طبق قوانین فنگشویی بچینید با ما در ارتباط باشید. پویا چوب خدمات متنوعی به شما ارائه می‌کند. اگر نکته تازه‌ای برای رعایت قوانین فنگشویی در جای‌گذاری دکوراسیون دارید با ما به اشتراک بگذارید.