پارتیشن‌های دوجداره و تک جداره با هدف تقسیم‌بندی محیط‌های اداری و به وجود آوردن فضاهای اختصاصی برای کارمندان ساخته و نصب می‌شوند و هر کدامشان دارای ویژگی‌هایی منحصر به‌فرد هستند. فضایی که برای یک کارمند ساده ایجاد می‌شود با محیط‌های محرمانه یا مخصوص یک مدیر بسیار متفاوت است و به همین دلیل باید قبل از اقدام به خرید پارتیشن درباره نوع و خصوصیت هر کدام کاملا آگاه باشید.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای PP12

پارتیشن تک جداره و عملکرد آن

پارتیشن تک جداره و عملکرد آن

پارتیشن تک جداره که به آن پارتیشن معمولی هم گفته می‌شود، یکی از ابزارهای رایج تفکیک فضاست و به طور گسترده‌ای در ادارات و محیط‌های کاری استفاده می‌شود. این پارتیشن بندی از طراحی ساده‌ای برخوردار بوده و امکان ساخت در هر اندازه را دارد که با توجه به آن می‌توانید میزان محدودیت دید را در محیط تعیین کنید. به علت استفاده کردن از اتصالات خارجی در این نوع پارتیشن‌ها، حمل‌ونقلشان راحت‌ و بدون دردسر است و به سرعت از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند. به همین دلیل برای تقسیم‌بندی‌های موقت گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. پارتیشن‌های تک جداره را معمولا از MDF یا شیشه‌های شفاف و مات می‌سازند که انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه خریدار و ویژگی‌های محیط دارد.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای PP12

” برای مطالعه ی بیشتر : تفاوت پارتیشن آلومینیومی با پارتیشن شیشه‌‌‌‌ای

انواع پارتیشن تک جداره

انواع پارتیشن تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره به سه دسته تقسیم می‌شوند :

  1. پارتیشن تک جداره MDF با فریم آلومینیومی: حاشیه و درب‌ها در این از جنس آلومینیوم و مرکز پارتیشن از MDF شش میلیمتری ساخته می‌شود. در صورتی که ساختار پارتیشن دارای پنجره باشد، از شیشه‌های شفاف یا مات ۶ میلیمتری هم استفاده خواهد شد که جنس شیشه به نظر خریدار بستگی دارد؛ همچنین می‌توان از ورق ملامینه هم برای ساخت بدنه در این پارتیشن تک جداره هم استفاده کرد.
  2. پارتیشن تک جداره تمام MDF: همه اجزای این پارتیشن مانند حاشیه، درها و بدنه کاملا از جنس MDF 16 میلیمتری بوده و از آلومینیوم در آن استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل هزینه آن نسبت به نوع اول کمتر خواهد بود.
  3. پارتیشن تک جداری شیشه‌ای (فریم لس): در بدنه این نوع پارتیشن از شیشه‌ سکوریت با ضخامت‌های متفاوت (معمولا ۱۰ میلیمتری) و در حاشیه‌های آن هم از کلاف آلومینیومی استفاده می‌شود. نوع و طرح شیشه به دلخواه خریدار انتخاب شده و امکان نصب پرده‌های کرکره‌ای در یک طرف پنجره هم وجود دارد که البته به دلیل تماس آزادانه با محیط ممکن است مجبور شوید هر چند وقت یکبار به نظافت آن بپردازید.

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای اداری PP20

پارتیشن دوجداره و عملکرد آن

پارتیشن دوجداره و عملکرد آن

پارتیشن‌های دوجداره ساختاری بسیار مستحکم و زیبا دارند و به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که از عبور صدا یا گرما جلوگیری کنند یا به سادگی آسیب نبینند. به همین دلیل این پارتیشن برای ادارات پر رفت‌وآمدی که با مشکل آلودگی‌ صوتی مواجه هستند، بسیار مناسب است؛ همچنین با داشتن امکان نصب پرده‌های کرکره‌ای در این پارتیشن می‌‌توان محیط شخصی‌تری را در اداره به وجود آورد. پارتیشن‌های دوجداره در طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و می‌توان آن‌ها را  با دکوراسیون محیط کاری منطبق کرد که این امر در جلب نظر مراجعه کننده تاثیر زیادی خواهد داشت.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP10

“برای مطالعه ی بیشتر : تاثیر پارتیشن های اداری در دکوراسیون داخلی دفتر

مقایسه پارتیشن_ های دوجداره و تک جداره

مقایسه پارتیشن‌ های دوجداره و تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره به دلیل اینکه قطعات کمتری دارند، طبیعتا هزینه کمتری هم نسبت به پارتیشن‌های دوجداره خواهند داشت اما به دلیل استحکام بالا و تنوع طراحی، پارتیشن‌های دوجداره به‌صرفه‌تر هستند، به طوری که اگر هزینه تعمیر و نگهداری نوع تک جداره را به مبلغ خرید اضافه کنید، خواهید دید که رقم آن بسیار بیشتر از هزینه خرید پارتیشن دوجداره می‌شود. زمان نصب پارتیشن دوجداره کمتر بوده و به دلیل ضخامت بیشترشان، عبور و مخفی کردن کابل و سیم در آن آسان‌تر است. البته در مکان‌هایی که مساحت کمی دارند توصیه می‌شود از پارتیشن‌های تک جداره استفاده کنید تا بتوانید به هر بخش فضای بیشتری را اختصاص دهید. این نوع پارتیشن برخلاف نوع دوجداره امکان جابه‌جایی داشته و در اداراتی که دکوراسیون مدام تغییر می‌کنند، گزینه بهتری است.

سخن پایانی

وجود آرامش و تمرکز در یک محیط اداری باعث کارایی بهتر کارمندان خواهد شد. این امر به افزایش کیفیت خدمات یا محصولات و در نتیجه سود بیشتر می‌انجامد. استفاده از پارتیشن‌های دوجداره و تک جداره یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ حریم خصوصی افراد در اداره است.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP2

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”1. مکانی که پارتیشن در آن نصب می‌شود باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟” answer-0=” در محل نصب پارتیشن روی سقف نباید لوستر یا برآمدگی‌های اضافی وجود داشته باشد. سطح زمین هم باید کاملا صاف و یکدست باشد تا با ساختار پارتیشن هماهنگ شود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”2. چه عواملی در قیمت خرید پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره موثر هستند؟” answer-1=” کیفیت متریال بکار رفته در بدنه و فریم‌ها، مساحت و ارتفاع پارتیشن و نوع آن در هزینه نهایی تاثیرگذارند.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”3. کدام نوع پارتیشن میدان دید را بیشتر محدود می‌کند؟ ” answer-2=”هر دو نوع پارتیشن محدودیت دید خوبی به وجود می‌آورند. البته در پارتیشن‌های تک جداره به دلیل اینکه قابل انتقال هستند، امکان تغییر میزان این محدودیت وجود دارد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]