پارتیشن‌ها از مهمترین متریال‌هایی هستند که این روزها برای جداسازی فضاهای مختلف بکار گرفته می‌شوند. موضوعی که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم این است که آیا شیشه‌های به کار رفته در پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره هستند؟ پس تا پایان ما را همراهی کنید.

پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

این محصول دیواری از جنس شیشه است و برای فضاهای بزرگ جهت تفکیک استفاده می‌شود. شکل پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولاً شفاف است و دلیل آن این است که با عبور نور فضای داخلی آن بزرگتر و آزادتر به نظر برسد. در برخی موارد نیز به جای شیشه از گچ و سیمان استفاده می‌شود که به دلیل عدم عبور نور فضا را کوچکتر و دلگیرتر نشان می‌دهد.

 

پارتیشن شیشه ای چیست؟

بیشتر بدانید: پارتیشن آلومینیومی چیست؟

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره چیست؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع مختلف روانه بازار می‌شوند اما نوعی از پارتیشن شیشه‌ای وجود دارد که از دوبخش شیشه به وجود آمده است. معمولاً جنس این شیشه‌ها از سکوریت هستند و در بعضی از موارد نیز از شیشه لمینت استفاده می‌شود که به سه صورت شفاف، طرح‌دار یا مات تولید می‌شوند.

پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره، عایق بسیار خوبی در مقابل حرارت و صوت هستند و دلیل این موضوع وجود گازی است که در میان این شیشه‌ها قرار گرفته است. پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره در اندازه‌های متنوعی هستند. بعضی از آن‌ها تا سقف سالن ارتفاع داشته و برخی نیز کوتاه‌تر هستند که انتخاب هر کدام از آن‌ها با توجه به سلیقه و توافق مشتری و کارفرما انجام می‌گیرد.

مزایای پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره

اصلی‌ترین مزیتی که پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره دارند، عایق حرارتی و صوتی بودن آن‌هاست؛ چرا که سبب جلوگیری از مصرف انرژی شده و به همین علت برای محیط‌های اداری گزینه بسیار مناسبی هستند. پارتیشن‌هایی که دو جداره هستند به دلیل اینکه از دولایه شیشه سکوریت به وجود آمده‌اند، مقاومت بسیار بالایی دارند. به گونه‌ای که در مقابل ضربات محکم نمی‌شکنند و چون در محیط‌های اداری رفت‌وآمد و تردد زیاد است، امکان دارد افراد به دیواره‌های شیشه‌ای برخورد کنند؛ در نتیجه این نوع پارتیشن‌ها در برابر ضربات مقاوم هستند.

مزیت‌های پارتیشن‌های دوجداره تنوع آن است؛ به طوری که شما با هر سبک و سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید فریم‌های مختلفی از این محصول را، متناسب با ذوق و سلیقه خود انتخاب کنید. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل اینکه نور را از خود عبور می‌دهند، سبب روشن‌تر شدن فضا می‌شود؛ در نتیجه می‌توان در آن محیط برق کمتری استفاده کرد که این خود باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. همچنین در پارتیشن‌های شیشه‌ای این امکان وجود دارد که جهت حفظ حریم شخصی از شیشه سکوریته مات استفاده شود و یا از کرکره در بین شیشه‌ها بهره گرفته شود. مزیت دیگر پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره این است که برای سالن‌های بزرگ از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر هستند و نیز نسبت به دیوارهای گچی با سرعت بسیار بالاترین نصب و مونتاژ می‌شوند.

محصولات مرتبط: صندلی کارمندی

انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره

  • ۱_ پارتیشن شیشه‌ای دوجداره فریم‌دار و بدون فریم: اگرچه پارتیشن‌های شیشه‌ای بدون فریم معمولاً نسبت به پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌دار، طرفداران بیشتری دارد. اما فریم‌دار پارتیشن‌های شیشه‌ای بهتر از شیشه‌ها محافظت می‌کنند؛ زیرا سرتاسر آن‌ها توسط یک قاب احاطه شده است؛ در نتیجه برای مکان‌هایی که تردد افراد بیشتر بوده و امکان برخورد بالاتر است، پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌دار گزینه مناسب‌تری است. این فریم‌های آلومینیومی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با تضاد رنگی که بین فریم و شیشه وجود دارد، به نوعی با محیط اطراف هماهنگی ایجاد کنید. پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار می‌تواند به دو شکل روکار و توکار نصب و مونتاژ شود.
  • ۲_ شیشه‌های دوجداره کرکره‌دار: این محصول جهت پوشاندن بخشی از محیط به صورت موقتی قابل استفاده است. مزیتی که پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌دار، دارد این است که می‌توانیم فضای یک محیط را برای مدتی خصوصی کرده و سپس به حالت اول بازگردانیم. کرکره‌های موجود در این نوع پارتیشن به سه نوع ولومی، ریموت‌دار و مگنتی تقسیم می‌شوند.

 

تفاوت پارتیشن ها با یکدیگر

بیشتربدانید:  جدیدترین مدل‌ های پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس

 

تفاوت پارتیشن شیشه‌های دوجداره و پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

۱_میزان عایق بودن: در پارتیشن شیشه‌ای تکجداره آلودگی‌های صوتی حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. اما در پارتیشن شیشه‌های دوجداره این میزان بیشتر است و اینگونه دیوارها تا ۸۰ درصد می‌توانند از آلودگی‌های صوتی جلوگیری نمایند.

۲_اندازه و سایز: پارتیشن شیشه‌ای دوجداره برای نصب و مونتاژ حدود ۸ تا ۹ سانتی متر فضا نیاز دارد. اما پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره برای انجام این کار در حدود سه سانتی‌متر فضا احتیاج دارد؛ به همین دلیل اگر ما فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره بهتر است و در صورتی که سالن یا فضای بزرگتری در دست داشته باشیم، پارتیشن شیشه‌های دوجداره گزینه مناسب‌تری است. همچنین درپارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره می‌توانیم جهت خصوصی سازی فضا، از کرکره استفاده کنیم اما پارتیشن‌های شیشه‌ای تکجداره چنین امکانی را ندارند.

آیا شیشه‌های به کار رفته در پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره هستند؟

در این مقاله تا حدودی با پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره و تک جداره آشنا شدیم. شیشه‌های بکار رفته در پارتیشن‌های شیشه‌ای هم از نوع دو جداره هستند و هم از نوع تک جداره. در صورتی که بخواهیم بهتر از سروصدا و آلودگی جلوگیری کنیم، از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌کنیم؛ همچنین زمانی که فضا بزرگ‌تر باشد، شیشه‌های دوجداره انتخاب مناسب‌تری هستند و مقاومت بالاتری نسبت به شیشه‌های تک جداره دارند.

قیمت پارتیشن شیشه‌های دوجداره

این محصول را باید با توجه به فضایی که در آن پارتیشن شیشه‌ای نصب می‌گردد، تعیین کنیم؛ اما به طور کلی اصلی‌ترین عامل برای تعیین قیمت پارتیشن شیشه‌ای، مساحت شیشه مورد استفاده می‌باشد. عامل دیگری که در تعیین قیمت مؤثر است، جنس شیشه است؛ همچنین نوع یراق‌آلات مصرفی برای پارتیشن یک عامل تعیین کننده قیمت است. اما به طور کلی اگر می‌خواهید قیمت دقیق پارتیشن را بدانید، باید با کارشناسان مجموعه‌ای که قصد خرید از آن‌ها را دارید تماس گرفته، تا با توجه به مساحت مورد نظرتان و قیمت به روز عدد دقیق را به شما اعلام کنند.

محصولات مرتبط: پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری موجود در بازار ایران

انواع مختلفی از پارتیشن‌های اداری توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی ساخته و روانه بازار مصرف می‌شوند که هر صنف و سازمانی با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کرده و استفاده می‌نماید. اما به طور کلی پارتیشن‌هایی که در دکوراسیون اداری در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، سه بخش است که عبارتند از:

۱_پارتیشن دوجداره‌ام دی اف و شیشه

۲_پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

۳_پارتیشن دوجداره آلومینیوم و شیشه

در اغلب موارد پارتیشن‌های دوجداره‌ام دی اف و شیشه و نیز پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس، کاربرد بسیار بیشتری دارد. همچنین انواع دیگر پارتیشن‌ها مانند پارتیشن‌های آلومینیومی در مواردی به ندرت استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط: میز اداری 

 

پارتیشن

بیشتر بدانید: دلایل استفاده از پارتیشن اداری در ادرات

استانداردهای نوین در تولید و نصب پارتیشن‌های اداری

معمولاً شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده پارتیشن‌های اداری سعی می‌کنند طبق اصول و رعایت استانداردها محصول باکیفیت را روانه بازار کنند. بند این استانداردها به موارد زیر مربوط می‌شود:

_استانداردهای مربوط به تولید فریم آلومینیومی

_استانداردهای مربوط به شیشه سکوریت

_استانداردهای مربوط به بخش فروش

_استانداردهای مربوط به یراق‌آلات و حمل و نقل و نصب و اجرا

_استانداردهای مربوط به خدمات پس از فروش.

که در میان همه این موارد مهم‌ترین موردی که در رضایت مشتریان تأثیر بسزایی می‌گذارد استانداردهای مربوط به فروش است و مشتریان به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند که فرایند ثبت سفارش و عقد قرارداد آن‌ها به درستی و راحتی انجام پذیرد و شرکت نیز به تعهدات خود عمل کند. در زمینه خدمات پس از فروش نیز لازم به ذکر است که اغلب شرکت‌ها پارتیشن‌های اداری خود را با بیش از دو سال گارانتی تحویل مشتریان گرامی می‌دهند که همین امر سبب جلب رضایت مشتریان می‌شود.

سخن آخر

مدت‌هاست که وجود دیوارهایی با ضخامت زیاد در دفتر کار اداری یا پارتیشن‌های بسته ‌ام دی اف سبب شد تا این تفکر رایج شود که باید اکثر اتاق‌ها به صورت کامل بسته باشند؛ اما کارشناسان و مهندسان امروزه اعتقاد دارند در دفاتر کار باید حس دلگرمی و صمیمیت و از طرف دیگر انجام کار به صورت منظم صورت پذیرد و استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای سبب بالا رفتن بازده کاری کارکنان خواهد شد. ضمناً طراحان داخلی عقیده دارند که هر چقدر میزان شیشه در پارتیشن بیشتر باشد، مدل بروزتر و زیباتری خواهیم داشت؛ به گونه‌ای که پارتیشن‌های امروزی کاملاً از شیشه ساخته شدند و به نوعی می‌توان گفت که پارتیشن‌های شیشه‌ای سبب ایجاد یک فضای لوکس در اکثر دفاتر کار می‌شود.

در این مطلب در رابطه با پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره تک جداره و مزایای آن‌ها و همچنین در رابطه با تفاوت‌های این دو با یکدیگر صحبت کردیم. امیدواریم مطالب این محتوا به شما کمک کند تا گزینه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید.

سؤالات متداول

۱_ پارتیشن شیشه‌ای دوجداره چیست؟

شیشه‌ای از جنس سکوریت است که در آن از دو لایه شیشه استفاده شده و فضای میانی آن با گاز آرگون پر شده و عایق صدا و حرارت است.

۲_ پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره چه تفاوتی با پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره دارند؟

نوع دوجداره عایق پذیری بیشتری به نوع تک جداره دارد؛ همچنین میزان فضایی که پارتیشن دو جداره اشغال می‌کند، نسبت به پارتیشن تک جداره بیشتر است و قیمت پارتیشن دوجداره نسبت به پارتیشن تک جداره بالاتر است و اگر بخواهیم مقاومت این دو را با هم مقایسه کنیم طبیعت مقاومت پارتیشن‌های دوجداره به علت ضخامت بیشتری که دارند، مقاوم‌تر هستند.