طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها چیست؟ شاید تا به­حال این اصطلاح را نشنیده باشید. طراحی دکوراسیون، طرح یا نقشه­ای خاص برای طرحی کردن یا ساختن آپارتمان، دفتر کار یا ویلا، مستلزم این است که یک الگوریتم داشته باشید. برای بکار بردن الگوریتم نیز، لازم است برنامه­ ریزی داشته باشید. در این روش نباید فضایی هدر شود و باید با دیدن آن، مدیریت فضا را حس کنید. برخی موارد لازم است در این مسئله رعایت شوند تا به هدف خود برسیم. پویا چوب به شما کمک می­کند تا در این مسیر موفق شوید. برای فهمیدن مفهوم طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها و نحوه بکار بردن آن با ما همراه باشید.

طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها یعنی چه؟

اگر بخواهید محیطی استاندارد را از نظر تحمل بار و استحکام ایجاد کنید، لازم است طراحی ابتدایی را براساس طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ها انجام دهید. استفاده کردن از ابتکارات و همچنین بهترین وسایل و مواد در ساخت، از عوامل ابتدایی این روش طراحی به­شمار می­رود. در این موضوع حتی می­توان به این صورت بیان کرد که بررسی رفتار لانه­سازی مورچه‌­ها و موریانه‌­ها یا حتی هندسه لانه زنبوری، به منبعی جهت بررسی و انجام پروژه­های معماری مبدل می­گردد.

معنای پارتیشن در علم معماری را می­توان به صورت جدا کردن محیط­های گوناگون با پدید آوردن جداکننده‌ها از هم معنا کرد. از جمله این موارد می­توان یک مثال را بررسی کرد. ممکن است طراحان داخلی برای طراحی فضای خانه به علت کوچک بودن محیط و عدم پاسخگویی دیوار کشیدن، به سمت جداکننده‌های سبک، باریک و ظریف به همراه اشکال و طرح‌های گوناگون بروند. پارتیشن‌ها ممکن است بر اساس نحوه ساخت و طراحی، به صورت­هایی مختلف دسته­بندی شوند. در مجموع می­توان گفت که طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها در دو دسته کلی به نام ثابت و متحرک نام­گذاری می­­شود.

پارتیشن

بیشتر بدانید: بهترین مراکز خدماتی ساخت پارتیشن های اداری

انواع مختلف طراحی الگوریتمیک پارتیشن ­ها

طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ها در دو نوع متحرک و ثابت وجود داشته و انجام می­شود. این پارتیشن­ها را بر اساس جنس، می­توان به شکل زیر دسته­بندی کرد:

  • پارتیشن الگوریتمیک چوبی
  • پارتیشن الگوریتمیک طبیعی
  • پارتیشن الگوریتمیک اداری
  • پارتیشن الگوریتمیک فلزی
  • پارتیشن الگوریتمیک شیشه­ای
  • پارتیشن الگوریتمیک شبکه­ ای (پارچ)

پارتیشن

محصولات مرتبط: پارتیشن شیشه ای اداری PP21

ویژگی­های اصلی طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها

استفاده از طراحی الگوریتمیک این اجازه را به شما می­دهد تا بتوانید به­طور آزادانه طراحی کنید. بر این اساس شما می­توانید برای هر نوع مصرفی، پارتیشنی خاص طراحی کنید. در این نوع طراحی، شما هیچ محدودیتی در طراحی ندارید. می­توانید از تخیلات خود استفاده کرده و نوآوری­های خود را بکار ببرید. در شرایط معمول، لازم بود تا شما از برخی قوانین خاص پیروی کرده و منطق خود را بکار ببرید.

از ویژگی­های اصلی طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها می­توان موارد زیر را نام برد:

  • تقسیم کردن و دسته­بندی محیط در هر قسمت از پلان
  • ایجاد موانع با طرح­هایی زیبا جهت جلوگیری از دیده شدن برخی قسمت­ها
  • ایجاد نظم و سازمان خاص
  • ایجاد زیبایی، از بین بردن یکنواختی و نوآوری
  • امکان استفاده چند منظوره از محیط و کاربردی بودن طراحی
  • قیمت مناسب و به­صرفه­تر بودن از دیوار
  • نصب ساده و آسان

پارتیشن

بیشتر بدانید: بررسی جنس شیشه های به کار رفته در پارتیشن ها و درب های شیشه ای

تاریخچه طراحی الگوریتمیک پارتیشن ­ها

پارتیشن در گذشته به شکل مستطیلی صاف جهت جدا کردن فضا به دو شکل ثابت و متحرک طراحی و تولید می­شد. خلاقیتی که می­توانستند در پارتیشن­ها ایجاد کنند، فقط در نوع مصالح استفاده شده مثلا شیشه، آجر یا … و طراحی­ها و رنگ­ها بود. در سال­های اخیر جهت وارد کردن خلاقیت در این قسمت، از الگوریتم برای طراحی و ساخت استفاده می­شود. ورود الگوریتم را به طراحی پارتیشن­ها، می­توان تحولی شگرف دانست. پارتیشن­های اداری عموما حالتی خشک، مستطیل، مربع و تیز داشتند. در حال حاضر پارتیشن­ها نه­تنها  برای جداسازی، بلکه جهت زیباسازی نیز در ادارت استفاده می­شوند.

محصولات مرتبط: پارتیشن چوبی مدل PP9

خلاقیت آینده طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها

همانطور که متوجه شدید، طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها نیازمند خلاقیت فراوان است. در آینده هرچه خلاقیت بیشتری به­خرج داده شود، می­توان طرح­هایی زیباتر خلق کرد. در زمان حال، برای طراحی پارتیشن­ها از هندسه، ریاضیات و هنر استفاده می­شود. این در حالی است که می­توان در آینده از کامپیوترها، برنامه­نویسی و دنیای دیجیتال کمک گرفت. می­توان پارتیشن­ها را را به­صورت هوشمند ساخت و بر اساس عصر دیجیتال پیش رفت. تا زمانی که نیاز به پارتیشن احساس شود، همواره رشد و پیشرفت در این صنعت مشاهده می­شود. حتی ممکن است در آینده، جنس سازنده پارتیشن­ها پاک بوده و برای ساخت آن­ها آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

مزایای طراحی پارتیشن­ها به روش الگوریتمیک

طراحی پارتیشن به روش الگوریتمیک، مزایای بسیاری دارد؛ اما اگر کیفیت برای شما مهم است، باید بیشتر به انتخاب شرکت مورد نظر توجه کنید. طراحی الگوریتمیک پارتیشن ­ها با کیفیت عالی و طراحی زیبا، مستلزم این است که کار را به کادری مجرب و متخصص بسپارید. از مزایای این نوع طراحی می­توان موارد زیر را نام برد:

  1. سبک بودن نسبت به دیوار­ها
  2. طول عمر زیاد
  3. عملکرد خوب عایق حرارتی و صوتی
  4. نصب و وصل راحت و آسان
  5. امکان زیباتر کردن پارتیشن­ها
  6. قیمت مناسب
  7. امکان پیاده­سازی طرح­ها ذهنی

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، طراحی الگوریتمیک پارتیشن­ ها نوعی از طراحی­های پارتیشنی محسوب شده و در سال­های اخیر محبوبیت بالایی کسب کرده است. پویا چوب یکی از پیشروهای صنعت چوب و پارتیشن است که توجه زیادی به طراحی­های جدید و بروز دنیا دارد. شرکت پویا چوب از سال ۱۳۸۰ در این صنعت فعالیت داشته و از تکنولوژی­ها و ماشین­آلات خارجی روز دنیا استفاده می­کند. تمام روند کار این شرکت اتوماتیک بوده و کادری متخصص دارد. این شرکت با ظرفیت بالای تولید، نه­تنها در ایران فعالیت داشته بلکه در زمینه صادرات نیز فعال است. اگر به این سبک پارتیشن­ها علاقمند شده­اید، کافیست با تیم ما تماس بگیرید تا شما را در هر ساعت از شبانه­روز راهنمایی کنند.