پارتیشن بندی یکی از طراحی‌های مدرن برای محیط‌های کاری می‌باشد که پارتیشن‌ شیشه‌ای برای تفکیک محیط اداره به کار رفته و از طرفی موجب مدرن و امروزی دیده شدن فضا می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای در دو نوع پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و دوجداره طراحی و تولید می‌شوند که افراد بنابر نیازهای خود میتوانند از هر کدام استفاده ‌کنند.

مشاهده بهترین نمونه های : صندلی کنفرانس و میز کنفرانس 

پارتیشن اداری

پارتیشن شیشه ای تک جداره بهتر است یا دو جداره؟

افرادی که در شرکت‌های بزرگ و حرفه‌ای مشغول به کار هستند، برای خود اتاقی جداگانه و شخصی دارند که می‌توانند در طی مدت زمان حضور در شرکت در اتاق خود به انجام کارهای روزمره بپردازند. اما در شرکت‌ها و مجموعه‌های تازه تاسیس به دلیل کمبود جا، تعداد زیادی از افراد در یک محیط کار کرده و فضای شخصی ندارند. یکی از جدیدترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی محیط‌های اداری و تفکیک فضای آن، استفاده از پارتیشن شیشه ای است که مناسب برای فضاهای کوچک می‌باشد. برای اینکه در یک محیط کار، هر کدام از کارکنان فضای شخصی و مخصوص به خود را داشته باشند، استفاده از پارتیشن گزینه‌ی بهتری نسبت به سایر روش ها می‌باشد چرا که علاوه بر تامین نیازهای افراد، موجب مدرن و امروزی دیده شدن فضای شرکت نیز می‌شوند. پارتیشن‌ها انواع مختلفی داشته و اغلب بر اساس جنس و متریالی که دارند، تقسیم بندی می‌شوند. یکی از پارتیشن‌هایی که کاربردهای زیادی در محیط‌های اداری دارد، پارتیشن شیشه ‌ای می‌باشد. پارتیشن های شیشه‌ای به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند، می‌توانند از ناخوشایند دیده شدن محیط جلوگیری کرده و حتی نوع دو جداره‌ی آن ها می‌توانید فضای کاملاً شخصی را برای هر فرد ایجاد کنند.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای چیست؟

با توجه به اینکه کارکنان مجموعه‌های مختلف اغلب به صورت تمام وقت کار کرده و بیشتر روز خود را در محیط کار سپری می‌کنند، برای افزایش بهره وری کاری و در نتیجه افزایش عملکرد کلی شرکت، ایجاد محیط‌های شخصی برای کارکنان الزامی می‌باشد. یکی از بهترین نوع پارتیشن که می‌توان از آن برای تفکیک فضای اداره استفاده کرد، پارتیشن شیشه‌ ای می‌باشد. پارتیشن شیشه‌ای همانطور که از اسمش نیز پیداست، از جنس شیشه بوده و می‌توان آن را در تمامی محیط‌ها استفاده کرد. یکی از مزایای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای این است که با تفکیک فضا توسط این نوع از پارتیشن‌ها، محیط اداره مدرن و لوکس دیده شده و مراجعه کنندگان با محیطی حرفه‌ای روبرو خواهند شد.

معرفی و بررسی سایر تجهیزات بایگانی اسناد و مدارک:بایگانی ریلی

پارتیشن دوجداره و تک جداره

انواع پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن‌ شیشه ‌ای یکی از روش‌های ایده آل برای تفکیک فضا به سبک مدرن می‌باشد که می‌توان از آن برای حرفه‌ای و جذاب جلوه دادن محیط کار نیز استفاده کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که هر کدام بنابر نیازهای محیط اداره، مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره دو نوع از پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند که به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که دارند، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما، به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

همانطور که گفتیم پارتیشن‌ شیشه‌ای برای جداسازی موقت محیط و فضای اداره به کار می‌رود. پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره به دلیل اینکه از شیشه‌ی کمتری در آن‌ها استفاده می‌شود، مقرون به صرفه می‌باشند. طراحی این نوع از پارتیشن‌ شیشه‌ای ساده بوده و برای اینکه به راحتی بر روی زمین قرار بگیرند، دارای ستون‌های متعددی می‌باشند. در پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره، برای افزایش استحکام پارتیشن، از پروفیل‌های ۴*۴ که در آن‌ها یک لایه‌ی تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده، استفاده می‌شود. همچنین در این نوع از پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توان از قفل‌های مختلف و یا دیگر وسیله‌ها بر روی آن‌ها استفاده کرد. پارتیشن‌های شیشه‌های تک جداره مناسب برای مکان‌های کوچکی می‌باشند که در آن‌ها استفاده از پارتیشن‌های ظریف مناسب‌تر بوده و موجب بزرگ دیده شدن فضا می‌شوند.

ویژگی های پارتیشن های شیشه های تک جداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره برخی ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی دارند که سبب محبوبیت آن‌ها در بین مردم شده است. برخی از ویژگی‌های آن‌ها عبارتند از:

ظریف و دارای وزن کم

ارزان و مقرون به صرفه بودن

جابجایی آسان

نصب ساده و آسان در مدت زمان کم

پارتیشن جدا کننده اداری

پارتیشن شیشه ای دوجداره

در اغلب مواقع هدف استفاده از پارتیشن‌ شیشه ‌ای تنها تفکیک و جداسازی فضا نبوده و افراد خواهان شخصی سازی کامل محل کار خود هستند. برای اینکه در هنگام تفکیک و جداسازی فضا بتوان از ورود صداهای مختلف و یا دیده شدن فضای داخلی جلوگیری کرد، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره توصیه می‌شود. این نوع از پارتیشن‌ها به دلیل اینکه دو جداره هستند، مانع از ورود هرگونه آلودگی صوتی به فضا می‌شوند. اگر می‌خواهید فضای داخلی پارتیشن بندی شده نیز دیده نشود، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌های دوجداره و مات استفاده کنید. در این نوع از پارتیشن‌ها از ستون‌های کمتری استفاده شده و به دلیل مقاوم بودنشان، می‌توانند بدون نیاز به ستون به راحتی بر روی زمین قرار بگیرند.

نحوه انتخاب بهترین رنگ برای دفتر کار و اداره

مزایای پارتیشن های دوجداره شیشه ای

به راحتی و با سرعت بسیار بالا نصب می‌شوند

قابلیت عبور کابل‌های شبکه و سیستم در تمامی قسمت‌های آن وجود دارد

داشتن مقاومت بالا در برابر انواع آسیب‌های مختلف

عایق آلودگی‌های صوتی

پارتیشن شیشه ای تک جداره بهتر است یا دوجداره؟

با توجه به بررسی‌هایی که در مورد پارتیشن‌های‌ شیشه‌ای تک جداره و دوجداره انجام شد، متوجه شدید که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را داشته و در حالت کلی نمی‌توان هر یک از آن‌ها را به دیگری برتری داد. یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب هر یک از آن‌ها، توجه به نیازهای موجود در محیط می‌باشد. پس بهتر است که در ابتدا اهداف خود از پارتیشن شیشه‌ای را مشخص کرده و سپس از هر کدام که مناسب‌تر است، استفاده کنید.