با تحقیقات انجام شده در حوزه دکوراسیون داخلی مشخص شده که طراحی داخلی می تواند تاثیر بسیار زیادی در رفتار، روحیه و احساسات افراد داشته باشد. فضاهای کاری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. بنابراین دکوراسیون اداری اصولی و استفاده نمودن از تجهیزات اداری استاندارد نیز می تواند در روحیه و بازدهی کارمندان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین تجهیزات انواع پارتیشن اداری می باشند. که کاربرد بسیار زیادی در فضاهای اداری دارند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با میزان تاثیرگذاری پارتیشن اداری بر افزایش راندمان کاری کارمندان، به طور کامل آشنا کنیم. همچنین باید اشاره کرد عوامل زیادی به بالا بردن راندمان بستگی دارد ، که یکی از آنها تجهیزات مناسبی است که در اختیار کارکنان قرار میگیرد که از آنها میتوان به داشتن اتاق کنفرانس با صندلی و میز کنفرانس که مناسب جلسات طولانی میباشد اشاره کرد .

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP4 .

پارتیشن اداری چیست؟

“برای مطالعه ی بیشتر : پارتیشن هوشمند

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری یکی از انواع مبلمان اداری است که به منظور تفکیک فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. این وسایل از کاربردهای متنوعی برخوردار می باشند، به همین دلیل است که در فضاهای مختلف مانند فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و … مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه استفاده نمودن از پارتیشن ها در فضاهای اداری با استقبال بی نظیری روبرو شده است. زیرا می تواند در کنار هزینه مقرون به صرفه، به افزایش بهره وری فضا و کارمندان نیز کمک نماید. از طرفی پارتیشن های اداری انواع متنوعی دارند که می توانید با توجه به سبک دکوراسیون، کاربرد و فضایی که می خواهید از آن ها استفاده نمایید، مناسب ترین پارتیشن را انتخاب کنید. از انواع پارتیشن های اداری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  •  پارتیشن های لولایی
  • پارتیشن چرخ دار
  • ارتیشن های فریم دار و یا بدون قاب
  • پارتیشن های چوبی، شیشه ای، آلومینیومی و …

محصولات مرتبط : پارتیشن شیشه ای PP12 .

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

همانطور که گفته شد پارتیشن های اداری انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز محل کار می توانید از آن ها استفاده نمایید. از مهم ترین مزایای استفاده از پارتیشن اداری در فضاهای کاری می توان به موارد زیر اشاره نمود.
⦁ حفظ نورپردازی طبیعی : یکی از ابتدایی ترین مزایای استفاده از پارتیشن اداری کمک به نورپردازی طبیعی در حداکثر فضاها است. زمانی که از دیوارهای ثابت استفاده می نمایید تنها اتاقی که نورگیر در آن قرار گرفته است می تواند از نور طبیعی بهره ببرد. اما زمانی که از انواع پارتیشن ها استفاده می کنید، می توانید از این نور در فضاهای بیشتری استفاده نمایید. فراموش نکنید که نور طبیعی تاثیر بسیار زیادی در افزایش انرژی و شادابی افراد دارد و می تواند بازدهی آن ها را نیز افزایش دهد.
⦁ حفظ حریم شخصی کارمندان : از دیگر مزایای پارتیشن های اداری که می تواند موجب افزایش راندمان کاری کارمندان نیز شود، حفظ حریم شخصی آن ها است. قطعا زمانی که احساس می کنید دائما شخصی در حال تماشای کار کردن شما است، نمی توانید به خوبی تمرکز کنید و احساس راحتی داشته باشید. در حالی که استفاده نمودن از این مبلمان اداری کمک می نماید تا برای کارمندان حریم خصوصی تعریف شود و این کار احساس امنیت آن ها را افزایش می دهد. از طرفی پارتیشن های دوجداره می توانند به کاهش صداهای مزاحم و جلوگیری از حواس پرتی کارمندان کمک نمایند.

“برای مطالعه ی بیشتر : پارتیشن اداری یا دیوار کاذب

افزایش راندمان کاری کارمندان

افزایش راندمان کاری کارمندان

⦁ کمک به تهویه مناسب محیط کار : از آنجایی که استفاده نمودن از پارتیشن اداری موجب می شود تا تمامی مسیرهای جریان هوا به طور کامل مسدود نشوند. استفاده نمودن از آن ها می تواند به گردش هوا و تهویه مناسب برای تمامی قسمت های اداره کمک نماید. از طرفی برای خنک نمودن فضاها به راحتی می توان پارتیشن ها را جمع نمود.
⦁ زیباسازی فضای کار : از آنجایی که پارتیشن ها انواع مختلفی دارند، به راحتی می توانید در هر سبک دکوراسیون آن ها را مورد استفاده قرار دهید. انعطاف پذیری پارتیشن ها باعث شده تا استفاده نمودن از آن ها به زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی فضای اداری کمک نماید. همچنین می توانید با توجه به برند و لوگوی شرکت، پارتیشن هایی را سفارش دهید که با لوگوی شرکت شما طراحی شده اند.
⦁ استفاده چندمنظوره از یک فضای مشخص : از دیگر مزایای استفاده از پارتیشن اداری، استفاده چند منظوره از یک فضا است. شما می توانید بدون صرف هزینه بالا چند اتاق اداره را به یک سالن کنفرانس بزرگ تبدیل نمایید و پس از برگزاری جلسه مجدد در کوتاه ترین زمان ممکن فضا را به حالت قبلی خود بازگردانید. از طرفی می توانید بدون نیاز به صرف هزینه و یا وقت زیاد، دکوراسیون داخلی اداره را تغییر دهید و با تنوع طراحی بازدهی کارمندان را نیز افزایش دهید.
⦁ افزایش تمرکز کارمندان : با توجه به اینکه کارمندان در اتاق شخصی خود مشغول به کار هستند و صدا یا رفت و آمد دیگران موجب مزاحمت برای آن ها نمی شود، می توانند تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند. بنابراین راندمان کاری آن ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین با تقسیم بندی نمودن فضاها به کمک پارتیشن اداری، می توان بخش های مختلف شرکت را از یکدیگر تفکیک نمود و از ایجاد اختلال در عملکرد سایر بخش های شرکت و تمرکز دیگر کارمندان جلوگیری کرد.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP3 .