یک میز بهم ریخته و کثیف علاوه بر اینکه به سلامت ما ضرر میرساند، بازدهی کار را هم پایین میاورد . یک میز کثیف موجب رشد گرد و غبار، میکروب ها و باکتری ها میشوند که  بر سلامت شما تأثیر  مخربی را میگذارد. بهم ریختگی همچنین موجب میشود که شما جلسات مهم و وظایفی که بر عهده دارید از دست بدهید .یک میز تمیز شما را سالم نگه میدارد و همچنین سبب میشود که شما کارهایتان را با نظم بیشتری انجام دهید و درنتیجه بازدهی بالایی داشته باشید.

در ادامه برخی از نکاتی که شاید برایتان ساده به نظر بیاید اما حواستان به رعایت کردن آنها نباشد را خواهیم گفت تا بتوانید بهترین و بیشترین بازدهی را در کارتان داشته باشید.                                                            

مشاهده بهترین نمونه های : صندلی کنفرانس و میز کنفرانس 

قدم اول مرتب کردن میز برای ظاهر بهتر

اولین قدم این است که میز خود را مرتب کنید .وسایل اضافی که نیازی کمتری دارید در کمد یا جای دیگری قرار دهید ، اما قبل از آن از تمیزی کمد خود شروع کنید. کمد خود را تمیز کنید، مطمئن شوید تمام آیتم های میز خود را تمیز کرده اید. نگران نباشید صرف وقت برای تمیز کردن وسایل و میز خود سبب افزایش بازدهی شما میگردد و تلف کردن وقت نیست پس شروع کنید .                                    

نظم دادن میز کار

قانون کارما برای جذب انرژی مثبت با دور ریختن وسایل اضافی را فراموش نکنید!!

شاید شما هم فکر کنید به قول قدیمی ها هر چیز که خار آید روزی به کار آید. اما طبق قانون کارما تمام وسایلی که بیشتر از یک ماه هست که از اونها استفاده نکردیم به درد نمیخورند و باید اونها را بیرون بریزیم تا انرژی مثبت بیشتری حول ما باشد. این بخش از تمیز و مرتب کردن ممکن است زمانبر باشد ،وسایل خود را ارزیابی و اگر به آن ها نیاز ندارید دور بیندازید .دور انداختن وسایل اضافی به تمیز و مرتب کردن میز شما بسیار کمک میکند ،همچنین به شما کمک میکند که  اسناد مهم رو بهتر محافظت کنید .اسناد مهم را در شیلد مخصوصی گذاشته و در جای مناسب نگه داری کنید.

مکان های خاصی را برای همه چیز تعیین کنید.

برای تمام وسایل یک پوشه  ی مخصوص داشته باشید .یک پوشه را حتما  به اسناد مهم اختصاص دهید .از وسایل نظم دهنده استفاده کنید برای مثال برای لوازم تحریر حتما از جامدادی یا وسایلی مثل یک لیوان استفاده کنید .پوشه های مختلفی داشته باشید که هرکدام مختص به یکسری از کاغذ های شما باشند.پوشه ها را نام گزاری کنید یا از رنگ های مختلفی  استفاده کنید تا آن ها را گم نکنید.

قرار دادن وسایل اضافی در کشوها

وقتی همه چیز را مرتب می کنید، لوازم اداری خود را به جز مواردی که اغلب استفاده می کنید، در کشوها قرار دهید. وسایلی که بیشترین استفاده را دارند روی میز و آنهایی که استفاده کمتری دارند درون کشوها قرار بگیرند.

نظم دهنده میز کار

استفاده از سیستم های نظم دهنده

اگر اجازه دهید دوباره کاغذها و آشغال ها روی هم انباشته شود، تمام تلاش شما بیهوده بوده است. شما باید فرآیندهای جدیدی را برای کنترل درهم ریختگی ایجاد کنید. از سازمان دهنده های میز برای لوازم و فایل ها استفاده کنید. سیستمی برای بایگانی اوراق ایجاد کنید که به شما امکان می دهد اسناد را به راحتی و به سرعت پیدا و ذخیره کنید.                                                                                           

محیط کار اداری را از کار سیستمی جدا کنید

حوزه های مختلف کار خود را از یکدیگر جدا نگه دارید. به عنوان مثال، رایانه خود را روی یک قسمت از میز خود تنظیم کنید و فقط کارهای مربوط به رایانه را در آنجا انجام دهید. بخش دیگری از میز خود را برای کارهای اداری خالی نگه دارید و فقط کارهای اداری را در آنجا انجام دهید. این شما را از احساس درهم ریختگی، کار بیش از حد و فرسودگی باز می دارد.                                                                 

تمیز کردن میز و صندلی محل کار

تمیز کردن میز در پایان هر روز

تمیز کردن میز در پایان هر روز یک عملکرد  عالی برای پایان دادن به کثیفی  است. لازم نیست صبح با یک میز نامرتب یا نامرتب سر و کار داشته باشید، این به شما این امکان را می دهد که روز خود را با شادی بیشتر و پربارتر شروع کنید.

در این مقاله با ده روشی که به شما کمک میکند تا میزی تمیز داشته باشید آشنا شدیم .تمیز نگه داشتن میز و صندلی ادارای علاوه بر اینکه تاثیر مثبت در سلامتی و انجام بهتر کارهای فرد دارد ، به بالا بردن پرستیژ اداری شرکت نیز کمک زیادی میکند.