پارتیشن ها یکی از انواع تجهیزات اداری می باشند که برای چند منظوره نمودن فضاها و یا تفکیک موقت آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آنها می توان به پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت اشاره نمود. این محتوا به منظور آشنایی با مهم ترین تفاوت های پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت، نگارش شده است.

نمونه صندلی کنفرانس و میز کنفرانس در فروشگاه پویا چوب سورین

 

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات اداری می باشند که برای چند منظوره نمودن فضاها و یا تفکیک موقت آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت اشاره نمود. که شاید در ظاهر شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر داشته باشند. اما تفاوت های بارز آن ها موجب می شود تا پیش از انتخاب به طور کامل با پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت آشنا شوید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت های میان پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت، به طور کامل آشنا کنیم.

تفاوت های پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت

همانطور که گفته شد پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت از محبوب ترین پارتیشن های اداری می باشند. که می توانند علاوه بر جداسازی فضاها از یکدیگر، در زیبایی و جذابیت دکوراسیون اداری نیز موثر باشند. برای درک بهتر تفاوت های این دو پارتیشن، در ابتدا بهتر است تا با تعریف آن ها آشنایی پیدا کنید. پارتیشن های شیشه ای همانطور که از نامشان پیدا است، پارتیشن هایی از جنس شیشه هستند که با هر نوع دکوراسیون و سبک طراحی سازگاری دارند. پارتیشن های شیشه ای سکوریت نیز ظاهری شبیه به پارتیشن های شیشه ای معمولی دارند. با این تفاوت که از مقاومت بیشتری نسبت به شیشه های معمولی برخوردار می باشند. ترکیب فریم های استیل به همراه شیشه می تواند جلوه فوق العاده ای در فضاهای اداری ایجاد نماید. همچنین این ترکیب یکی از ایده های بسیار جذاب و محبوب در دکوراسیون های اداری به سبک مدرن می باشد. از مهم ترین تفاوت های پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تفاوت پارتیشن شیشه ای و سکوریت

  • عبور صوت: یکی از ابتدایی ترین تفاوت های رایج پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت، میزان مقاومت آن ها در برابر صوت است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی در فضاهای اداری، این است که شیشه های سکوریت عایق صوتی بسیار قوی تری می باشند. بنابراین می توانند در افزایش احساس امنیت و حفظ حریم شخصی کارمندان موثرتر باشند. در صورتی که استفاده نمودن از پارتیشن شیشه ای معمولی، می تواند به راحتی صوت را عبور داده و در نهایت منجر به همهمه و کاهش تمرکز کارمندان شود.
  • مقاومت در برابر فشار و ضربه: از آنجایی که شیشه های سکوریت در دمای بالای ۷۰۰ درجه سانتیگراد گرم می شوند. مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دمایی دارند. از طرفی این عملیات حرارتی بسیار قوی موجب افزایش مقاومت مکانیکی چندین برابر شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی می شود. که در نهایت مقاومت آن ها را در برابر ضربه و فشار افزایش می دهد. از طرفی لبه های این شیشه ها کاملا صیقلی شده هستند و به همین دلیل احتمال ترک خوردن و شکستن آن ها نسبت به شیشه های معمولی بسیار کمتر است.

پارتیشن سکوریت

مشاهده بهترین نمونه کمد اداری در فروشگاه پویا چوب سورین

 

  • صرفه جویی در مصرف انرژی: یکی دیگر از تفاوت های این دو پارتیشن، میزان حفظ انرژی توسط آن ها است. در صورتی که از پارتیشن های شیشه ای سکوریت در دکوراسیون اداری استفاده شود، این شیشه ها می توانند دما و انرژی هر فضا را بهتر و بیشتر از شیشه های معمولی حفظ نمایند. بنابراین در سرما و یا گرما می تواند هوای مطبوع تری را برای کارکنان اداره تامین نماید.
  • امنیت بیشتر هنگام شکستن: از دیگر تفاوت های پارتیشن های اداری شیشه ای معمولی و سکوریت، نحوه شکستن آن ها است. شیشه های معمولی در صورتی که بشکنند، خرد شده و به تکه هایی با لبه های برنده و تیز تبدیل می شوند. بنابراین استفاده نمودن از آن ها می تواند خطرناک باشد. در صورتی که شیشه های سکوریت از مقاومت بالایی برخوردارند و احتمال شکستن آن ها نسبت به شیشه های معمولی بسیار کم است. اما در صورتی که بشکنند، به تکه هایی کوچک تر تبدیل می شوند، که هیچ گونه خطری ندارند و به راحتی می توان آن ها را جابجا نمود.
  • قیمت: با توجه به فرآیند پیچیده تری که در تولید پارتیشن های اداری سکوریت مورد استفاده قرار می گیرد. این پارتیشن ها از شیشه های معمولی بسیار گران تر می باشند. که شاید این مورد تنها عیب پارتیشن های شیشه ای سکوریت محسوب شود.

تفاوت پارتیشن شیشه ای و پارتیشن سکوریت

 مرتب شدن دفتر کار با استفاده از بایگانی ریلی در فروشگاه پویا چوب سورین

 

مزایای پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت

به طور کلی پارتیشن شیشه ای اداری و شیشه سکوریت از مزایای متعددی برخوردار می باشند، که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استفاده نمودن از این پارتیشن ها در تمامی فضاها و مکان های مختلف
  • قابلیت هماهنگی و ست نمودن پارتیشن ها با لوازم و دکوراسیون اداری
  • مقاومت بالای شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی در برابر ضربه و فشار
  • مقاومت بسیار بالای این پارتیشن ها در برابر حرارت و تغییرات دما
  • امکان تبدیل نمودن آن ها به قطعات کوچک تر بدون خطر بریدگی و خرد شدن
  • قابلیت استفاده از شیشه های سکوریت در فضاهایی مانند نما، بالکن، جان پناه، کف ساختمان و …