شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین انجام کار، احساس خستگی و کسلی داشته باشید و متوجه شوید که عملکردتان کاهش پیدا کرده است.گاهی اوقات برای بهبود و افزایش عملکرد کافی ست به رنگها بیشتر توجه کنید و از رنگهایی در محیط کارتان استفاده کنید که به شما انرژی بدهد و باعث خستگیتان نشود.

یکی از مهم ترین نکاتی که نقش بسزایی در روحیه کارکنان دارد، رنگ محیط کار است. با در نظر گرفتن این مورد می توان محیط کار را به محیطی آرام و در عین حال جذاب برای کارکنان تبدیل کرد که بتوان بهترین نتیجه را از کار آنان د ریافت کرد.

استفاده از رنگ ها در دفاتر کار

مشاهده بهترین نمونه های : صندلی کنفرانس و میز کنفرانس 

بهترین رنگ دفتر کار

رنگ دفتر کار ما بستگی به شغلی دارد که در آن فعالیت می کنیم به طور کلی از نظر روانشناسی هم تمامی رنگ ها دارای بار های روانشناسی هستند و توانایی ما را در تاثیرگذاری بر محیط کاری و آرامش درونی خود افزایش می دهند .

برخی از رنگ ها هستند که باعث افزایش تنش می شوند و حس تندخوبیی به افراد القا می کنند اما برخی دیگر از رنگها خلاف این قاعده عمل می کنند و حس آرامش بخش به شما می دهند.

شما میتوانید برای خرید فایل اداری و بایگانی ریلی به بخش فروشگاه مراجعه نمایید.

مقایسه رنگ های مناسب محل کار از نظر روان شناسی

● رنگ قرمز آورنده هیجان به محیط کار

اولین رنگی که قرار است به آن بپردازیم، رنگ قرمز است. احتمالا در مورد این رنگ تعاریف بسیاری شنیده اید زیرا این رنگ به هیجان معروف است.قرمز رنگی پرهیجان و تحریک کننده ای است که بیشتر مناسب مشاغلی است که دارای فعالیت بسیاری هستند و  همیشه در حال جنب و جوش و حرکت اند .

این رنگ  در محیط کار افراد را به انجام کار با دقت و تمرکز بالا وا می دارد اگر کار با جزییات بیشتر و ریزبینانه تر مورد نظرتان است رنگ قرمز را دست کم نگیرید. به علاوه اینکه این رنگ هیجان انگیز نیروی جسمی را نیز افزایش می دهد و به عملکرد بهتر افراد کمک می کند .

حواستان باشد این رنگ را در فضاهای پر استرس به دلیل افزایش استرس نباید استفاده کرد این رنگ بهترین رنگ برای دفتر کاری آرام و دور از استرس است .

رنگ قرمز برای دفتر کار

مهم ترین نکته برای پیشرفت شما در محل کار بعد از شیوه های مدیریتی صحیح، استفاده از وسایل اداری جدید و زیبا برای پرسنل و خودتان است. ما به شما بهترین ها را پیشنهاد می دهیم. با کارشناسان پویا چوب سورین در ارتباط باشید.

رنگ سفید برای دفترکار

● رنگ سفید نمایانگر کنال در دفترکار

رنگ بعدی که در اکثر محیط های کاری مشاهده میکنید، رنگ سفید است. این رنگ ترکیبی از تمامی رنگ هاست به این منظور که وقتی بازتاب می شود شما می توانید تمامی طیف نوری را ببینید به همین علت به آن کامل ترین رنگ می گویند. رنگ سفید نمایانگر خالصی و کمال است به همین علت رنگ رایج و پر طرفدار در بیمارستان ها و مراکز زشکی می باشد. این رنگ اصولا بهتر است در کنار رنگی دیگر ترکیب شود که از حالت منفرد و خنثی خارج شود .

رنگ سفید بهترین انتخاب برای دفاتر کار هایی است که دارای راهروها و  اتاق های کوچک و فضاهای تولیدی هستند زیرا باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

● رنگ آبی آرامشی عمیق در محیط کار

رنگ آبی رنگ مورد علاقه بسیاری است زیرا با نگاه کردن به آن به یاد دریا و حس آرامشی که دارد می افتند. این رنگ از بین برنده ی استرس و اضطراب است و حس اطمینان را به فرد القا می کند.

یکی از اصلی ترین دغدغه های کارکنان محیط هایی که ساعات زیادی را پشت میز می گذرانند و مشغول به کار می شوند (کارهایی که نیاز به استفاده بیشتری از ذهن دارند)  خستگی ذهنی و در نتیجه خستگی بسیار زیاد جسمی است به همین علت به آنها پیشنهاد می شود تا حتکا از رنگ آبی در محیط کاری خود استفاده نمایند.

این رنگ ذهن را تحریک می کند و آن را اماده برای انجام کارهای نیازمند تمرکز بالا می سازد که اگر این رنگ با رنگ هایی مانند زرد یا نارنجی ترکیب شود، انرژی و قوه تحلیل را افزایش می دهد.

دیوارهای ابی رنگ اکثرا برای مشاغل حسابداری و برنامه نویسی و دیگر متخصصانی که به طور پیوسته تمام وقت کارهای ذهنی و تکراری انجام می دهند بسیار انتخاب مناسبی است به همین علت رنگ بسیاری از اتاق های فکر ابی انتخاب می شود .

رنگ آّبی برای دفتر کار
رنگ زرد برای دفترکار

● رنگ زرد شادابی بیشتر در محل کار

رنگ زرد جزو زیباترین رنگ ها محسوب می شود. این رنگ مثبت روح را تحریک می کند و می تواند انرژی و اعتماد به نفس بالایی را به فرد القا کند. رنگ زرد یعنی خلاقیت.

این رنگ افراد را به شاد زیستن و مثبت نگری وا می دارد. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از آن در اتاق های دارای بحث و کنفرانس توصیه نمی شود زیرا اضطراب و پرخاشگری را افزایش می دهد.

شماا میتوانید برای کمد اداری ازاین رنگ استفاده نمایید تا جذابیت و جلوه خاصی به ادارتان بدهید.

● رنگ سبز، صمیمت در دفتر کار

 رنگ سبز یا رنگ طبیعت رنگی است که چشم ما بیشتر از هر رنگی آن را در طول شبانه روز می بیند و به آن عادت دارد. این رنگ هم مانند رنگ آبی است یعنی شما با نگاه کردن به رنگ سبز، ناخودآگاه به یاد گیاهان و جنگلها می افتید و حس تازگی می کنید.

رنگ سبز محیطی صمیمی آرام و صلح گرایانه ایجاد می کند که می تواند محیطی را به وجود بیاورد که افراد در آن راحت تر فکر کنند و راحت تر و با عملکرد بهتر ایفا شوند .

به طور کلی بهتر است در مکان هایی که با هدف کمک به دیگران بنا شده اند استفاده شود مانند کارهای امور اجتماعی و پشتیبان از ادارات و دفاتر حل اختلاف.

رنگ سبز برای دفتر کار

مهم ترین نکته برای پیشرفت شما در محل کار بعد از شیوه های مدیریتی صحیح، استفاده از وسایل اداری جدید و زیبا برای پرسنل و خودتان است. ما به شما بهترین ها را پیشنهاد می دهیم. با کارشناسان پویا چوب سورین در ارتباط باشید.

رنگ دکوراسیون مهم‌ترین بخش طراحی دفتر کار

اگر بخواهیم به صورت تکمیل برای شما عزیزان از فلسفه رنگ ها و اثر گذاری آن‌‌ها بگوییم تا عمر باقیست رنگ، ویژگی های آن وجود دارد. به صورت کلی در ارتباط با ۵ رنگ پر طرفدار به انتخاب مردم پرداخته شد و یعی بر آن شد که ویژگی هایی هرچند اندک و مختصر برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

هر شغلی مبنا بر آن که دارای روحیات مختص به خود می باشد نیازمند آن است که از رنگی مختص به حال و هوای آن استفاده نمود برای مثال در کارهای مالی مانند شرکت های حسابداری رنگ هایی خنثی یا به طور دقیق تر رنگ های کم رنگ و سرد استفاده می شود. رنگ ها نیز مانند چیدمان دکوراسیون تاثیر بسزایی بر روی احساسات و روان افراد را دارا می باشد پیشنهاد می شود در مورد انتخاب رنگ دکوراسیون حتما با مشاورین پویان چوب سورین ارتباط بر قرار نمایید و از مشاوره رایگان در زمینه انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون شما مشورت دریافت نمایید.

رنگ ها در طراحی دکوراسیون

ترکیب رنگ مناسب دفتر کار

روان‌شناسی رنگ‌ها جزو علوم جدید محسوب می‌شود که در معماری داخلی و دکور کردن تمامی فضاها از جمله دفاتر کاری نقش پررنگی دارد. انتخاب رنگ متناسب با هدف تجارت و تصویر برند چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. هر رنگ خواص مربوط به خود را دارد که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود این خواص به افراد مشغول در مجموعه منتقل شود. مثلاً رنگ آبی آرامش را منتقل می‌کند و اگر به‌درستی با رنگ‌های مکمل ترکیب شود، حس اطمینان همراه با آسودگی را به کارکنان منتقل می‌کند.

رنگ طوسی به‌خاطر رنج گسترده‌ای که پوشش می‌دهد در ترکیب با رنگ‌های متناسب، برای فضاهایی با دکوراسیون مدرن انتخاب بسیار مناسبی است. انتخاب ترکیب رنگ مناسب دفتر کار باتوجه به چند عامل تعیین می‌شود. عواملی مانند حیطه کاری، میزان نورگیر بودن فضا، متراژ فضا و… .

این مطلب به نقل از سایت دنیته می باشد . 

رنگ مناسب دفترکار