در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین تجهیزات بایگانی اسناد و مدارک اداری می پردازیم. استفاده از کمدهای فلزی اداری و مزیت های استفاده از آن در فضاهای اداری، و همچنین به نقش فایل اداری در مرتب سازی پرونده ها و اسناد مهم خواهیم پرداخت. استفاده موثر از بایگانی های ریلی جهت ایجاد فضای بهینه و نقش بسیار مهم کمد های چوبی بایگانی در منازل و ادارات را شرح می دهیم.

کمد های فلزی اداری و ویژگی های آن

کمدهای فلزی اداری از وسایل مورد نیاز سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی  و همچنین  سایر مکان ها می باشد که در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شوند و دارای چندین قفسه در خود می باشند که برای قرار دادن و مرتب کردن پرونده ها و لوازم مورد نیاز بسیار مناسب است. در ساخت این کمد ها از ورقه های فلزی با ضخامت مناسب استفاده شده است تا از استحکام بیشتری برخوردار باشد

. این قفسه نیازی به مونتاژ و سرهم کردن ندارند و بعد از خرید به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. داشتن قفل با کیفیت و مطمئن از ویژگی های کمد های فلزی اداری می باشد.

مشاهده بهترین نمونه های : صندلی کنفرانس و میز کنفرانس 

کمد فلزی اداری

فایل های فلزی اداری و نقش آن در ادارات

بدون شک فایل های فلزی اداری یکی از وسایل ضروری در هر اداره دولتی و خصوصی بوده و هست. این فایل ها به خاطر جنس فلز و عمر مفید بالا همواره مورد استفاده بسیاری از ادارات می باشد. طبقه بندی و مرتب سازی اسناد و پرونده های مهم در داخل کشو های این فایل به راحتی امکان پذیر است.

همچنین هر طبقه دارای قفل مخصوص به خود می باشد و در صورت نیاز تمام کشو های فایل به وسیله یک قفل مرکزی باز یا بسته می شوند. رنگ طوسی یکی از رایج ترین رنگ های مورد استفاده در فایل های فلزی اداری می باشد.

فایل 4 کشو فلزی

بایگانی های ریلی گامی موثر در جهت بهبود فضا

بایگانی ریلی از جدید ترین کمد ها و قفسه ها جهت نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک بسیار مهم در سازمان ها و ادارات می باشد. در بایگانی های سنتی امکان استفاده از تمام فضای موجود امکان پذیر نبود، در صورتی که با استفاده از بایگانی های ریلی می توان به صورت بهینه از تمام فضای موجود استفاده نمود و دیگر نیازی به ایجاد راهرو برای استفاده از هر بایگانی نمی باشد و در واقع تمام راهرو ها در یک راهرو خلاصه می شود.

استفاده از اسکلت و چهارچوب فلزی مقاوم در ساخت بایگانی های ریلی باعث شده است که دارای عمر مفید بسیار طولانی باشد. همچنین امکان قفل تمام بایگانی ها به وسیله یک قفل مرکزی امکان پذیر می باشد.

بایگانی فلزی اداری

کمد های چوبی بایگانی کمد هایی مدرن و زیبا

کمد های بایگانی از جنس چوب نیز یکی از وسایل مناسب برای بایگانی و نگهداری اسناد و مدارک می باشد. این وسیله در ادارات و منازل قابل استفاده می باشد. از ویژگی های این کمد های چوبی، استفاده از آن در کنار میز مدیریت و یا میز تحریر می باشد.

ارتفاع کوتاه این کمد باعث شده است در بسیاری از فضاها به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. این کمد از جنس ام دی اف درجه یک ساخته شده است. همچنین دارای پایه های قابل تنظیم می  باشد. فضا و  ارتفاع طبقه های داخل آن نیز توسط کاربر با توجه به نیاز،  قابل تنظیم است.

 

کمد چوبی بایگانی
کمد های چوبی بایگانی

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای دفترکار

معرفی بهترین تجهیزات بایگانی اسناد و مدارک اداری و مقایسه آن ها با یکدیگر

همانطور که ذکر شد بهترین تجهیزات بایگانی اسناد و مدارک اداری هم از جنس فلز می باشند و هم از جنس چوب تولید و ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود به تهیه و خریداری هر کدام از آن ها اقدام نمایید.

کمد و فایل های فلزی در مقایسه با نوع چوبی این مزیت را دارند که از طول عمر بیشتری برخوردارند و در صورت نیاز به نظافت، می توان با یک اسفنج مرطوب، آن را تمیز نمود.

کمد چوبی نیز از ویژگی هایی نظیر امکان تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ دارند و در ایجاد یک دکوراسیون گرم و مدرن نقش به سزایی دارند. کمد های چوبی نیز چنانچه از چوب باکیفیت و مرغوب ساخته شده باشند، دارای عمر مفید بالایی می باشند.

نتیجه گیری

در پایان با توجه به آنچه که در معرفی بهترین تجهیزات بایگانی اسناد و مدارک اداری گفته شد نتیجه می گیریم که استفاده از کمد ها و بایگانی های فلزی بیشتر مناسب ادارات و سازمان های بزرگ می باشد، و کمد های چوبی بایگانی نیز علاوه بر استفاده در ادارات ، مناسب استفاده در فضاهای مسکونی می باشد و در ایجاد دکوراسیون شیک نقش مهمی دارند. همچنین استفاده از بایگانی های ریلی که از جدید ترین نوع بایگانی ها است در بهینه سازی فضا نقش مهمی دارد.